Het is 23 jul 2025 19:10

Auteur Schoolfotografie of fotograferen op kinderdagverblijven
 Schoolfotografie of fotograferen op kinderdagverblijven
BerichtGeplaatst: 21 mei 2013 22:03 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
He Hallo

Ik ben erg geïnteresseerd in het fotografievak, maak zo nu en dan fotoshoots van kinderen /gezinnen en doe dit puur hobby matig naast mijn vaste baan.
Nu is mij gevraagd bij een kdv of ik daar foto's wil komen maken van de groepen, maar wowie, dat is volgens mij nog een hele klus.
Het lijkt mij superleuk om te doen, maar er borrelen nogal wat vragen op, waarop ik de antwoorden nauwelijks kan vinden.

Zoals;
- Als je werkt met een achtergrond (papier?!), hoe groot is deze dan? Kijk, thuis werk ik met rollen van 11m x 2.70 .. maar die kan ik moeilijk mee naar locatie slepen haha. Hoe doen anderen dit?
- Hoe onthoud je wie welk kind is en naar welk kind achteraf welke foto's moeten? Of sturen de leidsters dit zelf aan? Ik ben erg benieuwd.
- Zijn er misschien info/boeken/websites waar ik specifieke kdv/psz/scholenfotografie info vandaan kan halen?
- Hoe regel ik de bestellingen? Ik heb een eigen site... en een enkele klant kan ik nog wel een link geven met wat foto's van zijn/haar shoot. Maar hoe doe je dat met zo'n mega grote groep kinderen? Heb je dan voor iedere ouder een eigen inlog? Ik heb mijn site met wordpress gemaakt. En de betalingen moeten dan ook nog geregeld worden.
En zelf uitprinten? of laten doen door een bedrijf?

AL met al komt er veel bij kijken, maar omdat het mij zo superleuk lijkt een keertje te doen, krijg ik graag wat informatie.

Iemand hier die ervaring heeft op dit vakgebied?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 21 mei 2013 22:11 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
misschien eerst dit draadje lezen

viewtopic.php?f=12&t=54759&hilit=kinderdagverblijf

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 21 mei 2013 22:32 
Lid

Geslacht: Vrouw
superbedankt frans, ga dat zeker lezen. Ik heb gezocht, maar kon geen topic vinden!

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp