Ik denk dat je moet werken met wat voor jou en de honden prettig is. Je geeft zelf al aan dat je met continu licht kunt zien waar je mee bezig bent. Ik denk dat dit essentieel is als je met dieren werkt. Bovendien willen de honden ook zien wat je doet!

Vergeet nooit dat het voor honden altijd indrukwekkend is, ook al is het in je eigen huis.
Gebruik met honden geen bouwlampen of iets dergelijks. Prima om als continu licht te gebruiken maar ik ben met dieren altijd zeer voorzichtig. Bouwlampen geven veel licht en je kunt je hond moeilijk uitleggen dat je daar dus niet in moet kijken omdat je dan een je oog kunt beschadigen. Daarnaast worden ze loeiheet en daar wil je geen nieuwsgierig snuffelend neusje tegen aan hebben!
Koop ook geen goedkoop filtssetje die je overal kunt vinden. Deze lampen worden ook erg heet en kunnen zelfs exploderen!
Laat je in een goede fotowinkel voorlichten, niet alleen door google. En dan bedoel ik niet de fotowinkel op de hoek maar eentje (beter nog meerdere zodat je kunt vergelijken) die ook professionele spullen verkoopt en waar mensen werken die zelf ervaring hebben met het spul. Neem de tijd om dit uit te zoeken want je krijgt spijt als je gehaast iets koopt wat later toch niet is wat je gehoopt had.
Ik weet niet wat je uit wilt geven?
Voordat je met high of low key aan de gang gaat zou ik je willen adviseren om eerst eens lekker wat foto's te schieten zodat je leert hoe je met het licht en de camera om kunt gaan. Maar je moet het zelf weten natuurlijk! Ik heb gemerkt dat deze volgorde fijn werkt. Vooral als je dit voor het eerst doet zul je je handen vol hebben met het aansturen van de honden. Ga je meteen het diepe in dan zou het een te lange sessie voor de honden kunnen worden en dan heb je de keren erna geen ontspannen honden meer voor de camera. Vergeet niet dat ze steeds een bom licht op hun koppies krijgen. Zij zullen net als wij ook sterretjes gaan zien!

De eerste keer heb ik met mijn hond maar enkele foto's genomen. Je eigen hond is toch je oefenmodel dus die moet nog veel vaker voor de camera!
Heb je hier iets aan?
Groetjes
Nuelle