Bedankt voor de reactie's ik, ga zowiezo wat oefenen met de flitser, en filmpjes op youtube bekijken...
Ik zal wel eerst nog moeten vragen of het toegestaan is om te flitsen, voor zover ik weet worden er namelijk meerdere (2 tot 3) kindjes tegelijk gedoopt (achter elkaar natuurlijk

) Dus flitsen kan nogal storend zijn voor het "publiek"
Ik ben 3 jaar geleden naar een doopsel geweest van vrienden, ook in de sint jan, zij hadden een fotograaf ingehuurd. Ik heb net even de foto's zitten bekijken, de meeste foto's zijn zonder flits genomen, maar op sommige zie ik toch wel dat er geflitst is idd. Dus ik ga hem zowiezo meenemen. En een deze dagen ga ik nog eens naar de sint jan, en dan neem ik een "model" mee zodat ik wat kan oefenen. Zelf denk ik om dan in de manual modus te werken, met een sluitertijd van rond de 1/50 1/60, diafragma op 2.8 houden (de scherptediepte op 17 mm is goed te doen en aanvaardbaar mijn inziens, op 50 mm wordt dit minder maar dat is opzich niet erg denk ik?) iso 400 of 800, focus mode op one shot, lichtmeting op meervlaksmeting of centrum gewogen meting?
Gelukkig is het een vriendendienst, en heb ze ook verteld dat ik dit nog nooit gedaan heb, dus dat ze niet al teveel moeten verwachten. Ze vinden dat niet erg en ze verwachten ook geen pro foto's, zolang ze maar foto's van de plechtigheid zelf hebben, en wat familie leden enzo, dan vinden zij het allang goed. Toch wil ik het zo goed mogelijk doen allemaal, als het goed uitpakt kan het misschien wel een "visitekaartje" zijn...
Hieronder 3 andere foto's die ik in de sint jan gemaakt heb...

1/13sec - F2.8 - iso1600 - 50mm
#2 Pano

1/50sec - F2.8 - iso800 - 17mm
#3 Pano

1/50sec - F2.8 - iso1600 - 17mm
Zo zie je dus dat het ook erg aan het weer kan liggen, 1/50 sec op iso 800 zonder flits...
Al denk ik dat het tijdens de doop zelf, meestal wel donkerder is, en alles met kaarslicht wordt verlicht, dus dan gaat dit natuurlijk niet op, we zullen het zien...
Mvg Davy