Het is 01 aug 2025 05:56

Auteur Tips automotive fotografie
 Tips automotive fotografie
BerichtGeplaatst: 01 mei 2009 21:33 
Lid
Offline op het foto forum

Voor de admin: Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen vandaar maar hier. Ik kon op het forum niet echt een vragen gedeelte vinden vandaar dat ik het maar hier plaats. Sorry als dit niet de bedoeling is.

Binnenkort heb ik met een kennis afgesproken zijn auto vast te leggen. Dit heb ik echter nog nooit gedaan en ik weet dat het een beetje lame is maar na dagen forum spitten heb ik nog niks concreets gevonden.

Mijn vraag is dus heeft er iemand tips. En dan meer technisch. Ik heb 1 externe flitser een SB 900 wat moet ik er eventueel bijkopen om tot een mooi resultaat te komen?

Drie dagen geleden heb ik mensen een pb gestuurd die op dit forum wat doen met automotive fotografie. Hier heb ik jammer genoeg niks op terug gekregen, daarom dit topic.

Hier wat informatie:

Het is een Audi RS6

Een mooi punt van deze auto is eigenlijk alles, specifiek zou ik zeggen dan ik de achterkant en voorkant het mooist vindt.

Ik heb nog geen locatie en ik kan eigenlijk niet echt wat karakteristieks verzinnen. Het is een auto die mooi in een industriƫle omgeving staat. Hij staat mooi in een landschap en in de stad is doet hij het ook goed. Als jullie aan deze auto denken, wat voor locatie komt er dan naar boven?

Zoals gezegd heb ik 1 SB 900 voor de rest kan ik wat aanschaffen dus filter tips/softbox etc... laat het weten.

De auto wil ik rijdend en stilstaand fotograferen.

Ben er nog niet uit of er een persoon bij komt.

Ik hoop dat ik hier mijn ei kwijt kan, na dagen spitten en stobist doorlezen kom ik niet echt concrete gebruikerstips tegen (Waar moet ik op letten? Suggesties? Andere tips?).

Groeten, Yannick

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 01 mei 2009 22:57 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik heb een nieuwe categorie "Techniek" aangemaakt en zal 'm daar naartoe verplaatsen. :D

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 01 mei 2009 23:31 
Lid

Wendy schreef:
Ik heb een nieuwe categorie "Techniek" aangemaakt en zal 'm daar naartoe verplaatsen. :D

Bedankt :proost

BerichtGeplaatst: 01 mei 2009 23:43 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Van belichting heb ik geen kaas gegeten daarvoor ben ik nog te nieuw met belichting. Echter zijn er mensen zat die je daar wel wat over kunnen vertellen. Ik zou zelf eens kijken naar een bijzonder standpunt. Heel laag bij de grond, of een hoek zoeken waarin je maar enkele details van deze mooie auto ziet. Verder zul je toch echt moeten kijken waarin jullie, misschien in overleg met je kennis een mooie locatie kunnen vinden. Misschien is een oude boerderij in combinatie met deze stoere nieuwe auto wel een mooi contrast.

ik hoop dat je er wat mee kunt. Veel succes, we zien hier graag het resultaat!!

groetjes,

BerichtGeplaatst: 02 mei 2009 12:50 
Lid

Remkodevos schreef:
Van belichting heb ik geen kaas gegeten daarvoor ben ik nog te nieuw met belichting. Echter zijn er mensen zat die je daar wel wat over kunnen vertellen. Ik zou zelf eens kijken naar een bijzonder standpunt. Heel laag bij de grond, of een hoek zoeken waarin je maar enkele details van deze mooie auto ziet. Verder zul je toch echt moeten kijken waarin jullie, misschien in overleg met je kennis een mooie locatie kunnen vinden. Misschien is een oude boerderij in combinatie met deze stoere nieuwe auto wel een mooi contrast.

ik hoop dat je er wat mee kunt. Veel succes, we zien hier graag het resultaat!!

groetjes,

Bedankt voor jullie reacties, het standpunt lijkt mij inderdaad belangrijk. Ik zat juist te denken aan een industrieel tintje aan de foto, veel grijs en grauw waar ik deze auto dan uit wil laten springen. Daarom is denk ik de belichting belangrijk, hopelijk kan iemand mij daar tips over geven. Een oude boerderij klinkt wel lekker. Contrast creƫren inderdaad. Ik zal eens even kijken naar een mooie locatie.

De resultaten komen uiteraard hier aan bod ;)! groeten

BerichtGeplaatst: 02 mei 2009 12:57 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik denk dat vrijwel niemand je precies kan vertellen wat je met belichting moet doen.
Dat kun je alleen zelf, door ter plekke te kijken hoe het licht is, en hoe de situatie is.
Gewoon proberen zou ik zeggen, en putten uit je ervaring. ;)

BerichtGeplaatst: 02 mei 2009 15:16 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Wat het ook altijd wel leuk doet is een zuignap statief op de auto.
Op de camera een snelheid aan houden van ongeveer 1/50s en de auto maar 20KM per uur laten rijden.
Verder gewoon met dit uitgangspunt gaan spelen.

Google eens op: zuignap statief

BerichtGeplaatst: 04 mei 2009 13:12 
Lid

Als dit mogelijk is ga ik het zeker proberen :D moet alleen even overwegen of ik de auto laat rijden of dit voor een andere keer bewaar.

Heb ondertussen gekeken voor een softbox speciaal voor reportage flitser. Ben er nog niet helemaal over uit

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp