Het is 29 maart 2024 13:54

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Auteur Hoeveel clicks heeft mijn camera ?
 Hoeveel clicks heeft mijn camera ?
BerichtGeplaatst: 11 sep 2017 16:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Die shutter count is een obsessie van sommige fotografen, mijn Canon 20D had meer
dan 250.000 Clicks en was veertien jaar oud toen ik hem wegdeed...
Alles werkte nog steeds perfect, nooit iets aan voor gehad, sluiter nooit veranderd...

Verder ken ik professionele fotografen die met hun Canon (wel de duurste modellen! ) aan 1 miljoen clicks zitten, wel met revisie, en sluiter vernieuwing .

Hetzelfde bij de duurdere pro Nikon toestellen.

Aangaande het (veel en langdurig ! ) filmen, denk ik dat de sensor wel een beetje afziet...

De sensor en software van film cameras steken toch anders in elkaar, die toestellen
zijn gemaakt om te filmen !

Een foto camera die filmt doet dat ook goed natuurlijk, maar er zitten toch steeds compromissen in gewerkt.

En wat ik er ook nog zou aan toevoegen, is dat het aantal clicks niet zegt of de camera eens gevallen is, in het water gevallen is ( heb dit reeds zien gebeuren bij andere fotografen) , of de camera niet is blijven liggen in een overhitte auto waar het 65 graden werd, of ze op het strand is gebruikt, of in een heel stoffige omgeving, enz... al deze zaken gaat een shutter count niet zeggen... :dk

Just my two cents !

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed