Het is 18 apr 2024 04:50

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Auteur Studioset voor stillevens
 Studioset voor stillevens
BerichtGeplaatst: 03 maart 2018 10:32 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 24312
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb het plan om wat meer met stillevens e.d. te gaan doen en ben me sinds kort aan het oriƫnteren op een verlichtingsset en achtergrondsysteem. Ik heb hier echter totaal geen ervaring mee of kennis van en ik zie door de bomen het bos niet meer zoveel verschillende systemen als er zijn. Flitsen of continuelicht, daglicht, halogeen, etc. Het enige wat ik qua verlichting al heb is een Canon Speedlite 580 EXII.
Wie kan me op weg helpen om tot een mooie set te komen? Budget heb ik nog niet heel erg over nagedacht. Als het mooi spul is waar ik wat aan heb, heb ik er ook wat voor over. Maar het moet ook geen duizenden euro's gaan worden. Ik heb niet de behoefte professionele portretfotografie te gaan beoefenen. Ik zie ook wel "goedkope" complete setjes te koop van rond de 350 euro maar ik ben bang dat ik daarmee weer niet voldoende kwaliteit zal hebben.

Ik ben benieuwd! :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Studioset voor stillevens
BerichtGeplaatst: 03 maart 2018 10:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mijn ervaring is dat een flitsset die ook continue voorbeeldlicht produceert een groot voordeel heeft boven een flitsset die alleen licht produceert tijdens het flitsen (zoals bijvoorbeeld een setje speedlites met triggers).
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou niet zo snel kiezen voor daglichtlampen.
Als je een flitsset neemt, dan vraagt dat ook om een investering in diffusers, snoots, flags, etc.