Frans schreef:
Ron weer thuis?
Afstand en brandpuntsafstand bepalen samen hoe groot je onderwerp op de sensor wordt afgebeeld.
Geloof dat dat de afbeeldingsmaatstaf heet.
Nu willen jullie vogels het liefst groot in beeld. Hoe groter hoe kleiner de scherptediepte.
Als je dan ook nog een grote diafragma-opening gebruikt blijft bij wijze van spreken alleen nog het oog scherp.
Ben benieuwd naar zo'n schemerfoto.
Heb even zitten kijken bij prijzen.
Canon 200 mm f/2,8 plus 1,4 extender is ruim voordeliger dan Canon 300 mm en f/4.
Qua prestaties kan ik geen vergelijk vinden.
Maar jij bewijst dat je met extender mooie platen kunt schieten.
Hoi Frans, ik ben inderdaad weer thuis, we zijn afgelopen weekend[vrijdag t/m zondag] in Otterlo geweest, we hadden een uitje van de zaak van m'n vrouw die 25 jaar bestaat.
Maar ben een paar maanden wat rustiger op het forum geweest vanwege druktes op het werk, maar dat is nu gelukkig weer even voorbij.
Van de Minolta 200mm. f/2.8 wordt gezegd dat het het objectief is dat de scherpste beelden levert van alle objectieven die Minolta geleverd heeft, maar of dat waar is durf ik niet te zeggen.
Ik weet ook niet hoe de kwaliteit van de Canon 200mm. f/2.8 is, maar ik neem aan dat dat ook een heel goed objectief is.
Ik heb wel een keer in een reactie van Paul Cools hier op het forum gelezen dat hij de 300mm. f/4 waarschijnlijk het beste objectief vond van alle objectieven die hij gebruikt heeft van Canon.
Hier een voorbeeldje van een schemerfoto met de 200mm op f/2.8....ik moest wel want toen had ik met ISO-400 nog maar een sluitertijd van 1/125e en ik stond uit de hand te fotograferen en die Tijgers staan natuurlijk ook niet constant stil, maar liever iets minder scherpte diepte dan een bewogen foto.