Hierbij de uitleg hoe een meervoudige belichting in zijn werk gaat.
Excuus voor de late reactie.
Voordat ik het e.e.a. kon plaatsen had ik een vraag bij Gotchas neer gelegd hoe ik een powerpoint hier op het forum moet plaatsen. Helaas was ze op vakantie. We hebben contact gehad en een powerpoint plaatsen kan niet zomaar.
Maar hierbij een link vanuit mijn dropbox met een presentatie (hopelijk mag dit zo!!)
Onlangs heb ik een presentatie gegeven bij ons op de fotoclub over meervoudige belichtingen. De term kwam uiteraard vroeger ook al voor.
Eigenlijk is hetzelfde als vroeger in de analoge tijd. Toen zette men het rolletje, in de camera, stil en belichte men het negatief/positief (dia) 1 of meerdere malen. Enkel was het toen wachten tot het rolletje was ontwikkeld en de foto was afgedrukt op papier! (of dia).
Nu kun je dit direct in de camera laten verwerken en tonen op het display (als je camera de beelden kan samenvoegen en anders moet je dit bijvoorbeeld in PS doen.
https://www.dropbox.com/s/t7lbc9cqzrmaeyy/Meervoudige%20belichting%20-%20uitleg.pdf?dl=0Hopelijk kunnen jullie met deze uitleg het e.e.a. in de natuur uit proberen.
Succes.
gr
Peter