Nee, gaat niet over voetbal
Ik wilde even de aandacht vestigen op het fotofestival f/50 van Gafodi, wat gehouden is van 4 tot 20 juni in en rondom Gavere (onder Gent). Ik was daar de 19e en 20e, dus helaas kon ik jullie niet meer bijtijds hierover informeren want het was zeer de moeite waard. Ik begreep van de leiding dat het geinspireerd is door fotofestival Naarden, waar mensen van de fotoclub Gafodi alweer 15 jaar geleden naartoe zijn geweest en waarvan ze sindsdien droomden om zelf ook iets dergelijks op te zetten. Dat is er nu dan eindelijk van gekomen, en ik hoop dat het net als Naarden (en bv. Breda, ook iets soortgelijks) een terugkerend fenomeen zal worden. Hieronder een aantal foto's wat ik daar genomen heb (van willekeurige fotografen, had meer met de achtergrond te maken dan met de foto's zelf) als sfeerimpressie. Helaas valt er veel regen dit jaar, en aangezien veel werk buiten hing heeft het festival hier wel last van gehad (en anders ik wel) - zie laatste foto hiervoor. Voor meer informatie verwijs ik naar hun website, gemakkelijk op het web te vinden.
F1 - Foto's van Ludwig Desmet in een oude paardenstal

F2 - Foto's van Ludwig Desmet

F3 - Foto's van Ludwig Desmet

F4 - Foto's van Tom D'haenens in particulier landhuis

F5 - Kaartjescontrole door leden van Gafodi

F6 - Foto van Bart Heirweg, helaas in de regen