Vind het ook een mooie foto maar zie net als AJL ook iets.
Een beetje het effect dat je krijgt als je krijgt in photoshop bij shadow/highlights bij de standaardinstellingen of wanneer je het contrast te zeer verlaagt.
Kan ook aan detail/compressie liggen.
Als ik het beeldscherm verder van me wegzet oogt het prima.
Bedankt al van gegeven reacties en bemerkingen!!!!......Ben niet al bedreven in dit soort fotografie en wat jullie zien ga ik verder wel effe naar kijken.....er is trouwens een Nikfiltertje overgegooid.....
Niks fout met NIK, maar wel altijd goed uitkijken wat je doet. In dit geval heb je het m.i. goed beheerst gehouden, misschien net iets te lichte schaduwen wat voor die wat bevreemdende uitstraling kan zorgen. En je creeert soms wat extra ruis door meer details naar voren te halen, lijkt hier ook aan de hand.
Foto zelf spreekt me aan, mooie kleuren in een rustige en heldere compositie.
Opname mag wat meer pit hebben, zo te zijn zijn de highlights en schadows naar beneden geschroefd.
Meer pit zal de foto goed doen, vind je standpunt wel erg fraai gekozen. Mooi hotelletje
Apart gebouw. De kleuren zijn wat flets. Jammer dat hij niet helemaal symetrisch is dat had hem denk ik sterker gemaakt. Leuk dat er iemand op het bankje zat dat maakt hem direct een niet steriele foto van alleen een gebouw.
Update duidelijk pittiger ja. Dat zorgt ook altijd voor een extra verzadiging - die zou ik weer iets terughalen, de oorspronkelijke kleuren waren voor mij juist een sterk punt.