Ik ben inmiddels wat verder in mijn keuze, toch zou ik graag nog een stukje advies willen. Ik ben de afgelopen weken mij aan het verdiepen geweest in lenzen, vooral de 70-200 f2.8. Dat is ook echt het type lens wat ik wil hebben. De vraag is nu alleen welke. Ik ben naar KameraExpress geweest, 2 verschillende filialen, om informatie. Mijn oog ligt/lag namelijk op de Canon 70-200 f2.8 USM. Echter werd mij al snel verteld dat dit een ouder objectief is en niet meer goed presteert met de camera's van nu. Zij raadden mij dan ook een Tamron 70-200mm F/2.8 SP Di VC USD Canon aan. In beide winkels is mij verteld dat beeldstabilisatie, ook met sportfotografie (sluitertijd hoger dan de lengte van de lens) nodig is door de actieve stabilisatie van het beeld.
Het prijsverschil tussen beide lenzen is 150 euro, dus dat speelt geen rol. Wat ik echter het belangrijkste vind is, dat ik dalijk zo scherp mogelijke foto's heb.
Nog even wat informatie. Ik heb een canon 70D body. Ik fotografeer voornamelijk hondensporten buiten. Dus op de renbaan en trekhondensport. Daarnaast doe ik nog veel dierfotografie, zowel portret als actie. Al heb ik er geen enkele moeite mee om mijn sluitertijd ook met portret wat hoger te gooien. Uiteraard gaat mijn camera mee op vakantie, maar daar hoeft deze lens niet per se geschikt voor te zijn. Maar veilig is om te zeggen dat g5% van mijn onderwerpen bestaat uit dieren.
Nu hoop ik dit weekend beide lenzen nog uit te kunnen testen. Toch hoor ik graag jullie mening/ervaring over beide lenzen.