Je had ook gewoon deze post als reactie op je post "Tweestrijd" kunnen plaatsen.
De opmerking dat de oude Canon 70-200mm f/2.8 verouderd is en dat gesuggereerd wordt (of beweerd wordt) dat die niet foto's aflevert die niet meer goed zouden zijn, gemeten naar de standaard van nu, kan ik (hoewel ik geen ervaring heb met Canon) gewoon naar het land der fabelen verwijzen. Voor een oude Nikon 70-200mm f/2.8 type I lens moet je nog flink wat geld neerleggen, ook al is de type II al weer enkele jaren op de markt. Ik verwacht dat dit voor de Canon lens hetzelfde is. Het glaswerk is gewoon van uitstekende kwaliteit en die gaat door het gebruik er echt niet van achteruit (mits gevrijwaard van putjes en krasjes).
Over sportfotografie: lees de reacties in het draadje "
Tweestrijd" nog maar eens door. Het nut van IS bij sportfotografie is niet zo groot. Aangezien je de lens ook voor andere onderwerpen kunt gebruiken, kan IS best een waardevolle functie zijn. Persoonlijk zou ik dan ook gaan voor een f/2.8 lens met IS, tenzij het gewicht je tegenstaat. Dan is de f/4 variant een goede optie.
De 70-200mm is mijn favoriete lens. Heel universeel en voor van alles en nog wat inzetbaar.