Henry schreef:
Het onderwerp was niet "Dutch Seasons", maar het "10.000 foto"s project".
Ik kon niet weten dat je hier hetzelfde recept hebt toegepast. Het kan zo maar zijn dat er inmiddels een beter pakket beschikbaar voor is gekomen.
Ik ben nog wel benieuwd om de hoeveel tijd je een foto hebt gemaakt.
Ow, sorry. Dat was inderdaad de titel.. foutje

Gewoon zelfde workflow. Het interval vragen mensen vaak, maar daar kan ik geen concreet antwoord op geven. Het interval kies je aan de hand van de beweging die aanwezig is, de snelheid van de bewegingen die je in je timelapse wilt, de lengte van je timelapse en soms de tijd die een bepaald fenomeen duurt (bijv. dag naar nacht). Het kan variëren van 2 seconden tot wel 20 of 30 seconde! Kortweg kan ik wel stellen dat bijv. lopende mensen met een lange sluitertijd om motion blur te creeëren vaak iets van 2 of 3 seconde is bij mij. Bewegende mist met een lange lens rond de 3 a 4 seconde, omdat het het vaak sneller beweegt dan je denkt! En daarnaast... je kan altijd versnellen in post! Het eerste beeld bijvoorbeeld kan ik me nog wel herinnerren... van zonsondergang naar avond, ik geloof iets van 7 of 8 seconde interval geweest.
Maar het is dus vooral een kwestie van ervaring en wat het resultaat moet worden.