Het is 26 aug 2025 01:01

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Druivenvelden op Lanzarote
 Druivenvelden op Lanzarote
BerichtGeplaatst: 07 jan 2017 07:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mijn tweede foto uit mijn vakantieserie op Lanzarote. De inwoners van Lanzarote verbouwen hun eigen wijn. Om de struiken te beschermen tegen de wind bouwen ze muurtjes. Dit zorgt voor mooi vergezichten.

Fotografie

Benieuwd hoe deze overkomt op jullie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 07 jan 2017 08:13 
Lid
Fotografie

Als een vakantiefoto.
Minder had hier ook Meer kunnen zijn, bijvoorbeeld door dichter op een tros druiven te gaan staan en dan de foto te maken.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 07 jan 2017 11:41 
Moderator
Fotografie

Ik ervaar ook een licht gevoel van onscherpte, dat had ik bij je vorige foto's niet zo. Ik vermoed dat je op oneindig hebt scherpgesteld want de voorgrond en de eerste huizen rechts/vrachtauto links zorgen voor dat gevoel. Misschien moet je ook een beetje spelen met je camera om dit soort zaken uit te proberen? Meestal zie de wat fijnere details pas als je de shoots vergroot op je computer bekijkt. Zelf maak ik bij een camera of lens die ik nog niet ken gewoon een hele serie foto's vanaf statief met variërende diafragma/scherpstelafstand combinaties, dat is een hele eenvoudige manier om snel de sterkte en zwakte van de camera/lens-combinatie te zien.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 07 jan 2017 11:49 
Lid
Fotografie

Voor een hele grote scherptediepte moet je je lens instellen op de hyperfocale afstand.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2017 19:58 
Lid
Fotografie

Ik heb bij de aanschaf van de camera (ik had de camera op het moment van fotograferen pas net)
problemen gehad met scherpstellen. Dit omdat ik over ben gestapt van een compact camera die alleen autofocus had en je geen diafragma/sluitertijd kon instellen (alleen de P-stand). Opeens moest ik alles zelf regelen en vergat ik de scherpte:). Inmiddels doe ik vrijwel al mijn landschapsfoto's op de manual focus en lukt het me beter om de scherpte te regelen. Ik zie idd dat de scherpte in de voorgrond niet ideaal is.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp