Hoi Wim. bedoel je met Groothoek kan je er nog wel uithalen de nabewerking?Wim schreef:groot hoek kan je er nog wel uithalen. buiten dat had ik onder wat meer ruimte willen zien. belichting en scherpte ziet er goed uit.

Wim merkte dit ook al op. Helaas had ik niet veel meer mogelijkheden daar aan de onderkant van de boom een lelijke heg in de weg staat. Maar achteraf had ik dat mogelijk met photoshop elements wat op kunnen knappen. Bedankt voor de reacties.Harry schreef:Ik ken de omstandigheden niet maar ik vind de boom wat krap op de onderkant staan. Had je nog de mogelijkheid voor een stapje naar achteren? Gr. Harry

In photoshop dankzij het noemen van deze mogelijkheid dit kunnen corrigeren.Wim schreef:Met een foto bewerking programe kan je perspectief aanpassen zodat de palen en zo recht te komen staan.

Bedankt voor je advies en natuurlijk ben ik blij met je beoordeling.Henry schreef:Een machtige boom. Ik vraag me af hoe oud die wel niet zal zijn.
Winters vrieskou en mist hebben hier een sfeervol plaatje van gemaakt.
Je hebt niet alleen bij een groothoek last van vervorming, eigenlijk heb je daar last van bij iedere lens als je die iets omhoog richt. De groothoekvervorming waar hier aan wordt gerefereerd is eigenlijk vervorming die niet zoveel met groothoek te maken heeft. Een tilt-shift lens is hiervoor de "standaard" oplossing.
Je update ziet er mooi uit.