Het is 18 mei 2025 16:01

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Auteur Canon 1DX2 vraag +test 1dx2 + 5d4
 Canon 1DX2 vraag +test 1dx2 + 5d4
BerichtGeplaatst: 29 jan 2017 22:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als reactie op de post van Matthijs: Omdat ik niks heb met backup camera's: verkoop al je bodies en koop de nieuwe 5D mark IV (je kunt nog even een prijsdaling afwachten).

Mocht de 5D mark IV een keertje stuk gaan, dan gewoon eentje huren. Ben je veel goedkoper uit. Je doet niet aan bruidsfotografie, dus de noodzaak om per direct over een ander exemplaar te beschikken, die is er niet. Mocht je camera tijdens een shoot stuk gaan, dan zou je de gedupeerde een foto kado kunnen doen. Veel goedkoper dan een backup camera waar je niks mee doet en die alleen maar in waarde daalt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 29 jan 2017 22:31 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Dank voor het mee denken en brain stormen! Super! Het helpt een beeld vormen.

@Matthijs: goed punt maar voor een camera die €6400 euro kost ga ik geen enkel risico nemen met een tweedehans. De 6D blijft als backup en lichte vakantie camera. ;-)
@Xafke: economisch ga ik met je mee. Mijn werk is inderdaad vooral in de studio. Mijn andere passie is actie. Vandaar.
@Joop: ja Canon Ja! :D Anders werd het de D5 :D
@Henry:
Onze post kruisde elkaar. Wat je zegt over backup is een goed punt. Toch wil ik er eentje houden. Wat is voor de 6d terug krijg is niet veel en ik moet er wel eentje overhouden voor op vakantie. :D Niet alleen hoor. Ik wil altijd een back up hebben. Geen gedoe met huren en zo. Als ie kapot gaat ben ik mega goed verzekerd en komt er meteen een andere ;-)
Ik heb al eens een 1d gehad maar dat was een ouder model. Een menu structuur waar ik niks mee kon. Niet in te stellen voor mij. Laatst een cursist die ermee kwam en het is een ramp. Nu heeft ie gewoon een menu zoals de andere canons. Hij is ook dusdanig verbeterd met name op actie gebied dat ie niet te vergelijken is met de de 1d die ik had. Helaas wel zwaarder geworden...

De lens die ik wil met te duur vind is de 300mm 2.8 L IS II of de 200mm 2.0 L IS.
Die 85mm die jij noemt is een topper en ook een overweging waard overigens. Ik gebruik nu eigenlijk altijd de 24-70. De versie II.

Ik denk dat het fijn zou kunnen zijn een camera te hebben die zowel in de studio als met actie top is. Aan de andere kant, tis een hoop geld en ik doe meer in de studio. Al begint het actie gebeuren weer te kriebelen. Helemaal na mijn kennismaking met dogfrisbee.
De kwaliteit van beide ontlopen elkaar niet veel. Ik vind de beelden van de 1dx2 zelfs wat scherper. Iets minder rond in scherpte zeg maar. Tenminste, wat ik gezien heb tot nu toe.
Ik ga weer wat meer lezen ober de 5d4. :D

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 29 jan 2017 23:00 
Lid
Fotografie

Ik ben van mening dat de 5D mark IV de baas is in de studio en de 1Dx mark II de baas is in de actiefotografie. Beide doen het ook meer dan uitstekend in resp. de actiefotografie en de studio.

Ik was op zoek naar een bepaald grafiekje, waarin zo'n beetje alle camera's in stonden afgebeeld, maar kon die niet zo snel meer vinden. Op deze site kun je zien dat hetgeen ik hierboven beweer ook klopt met de testen gedaan door DxO.

PS: Mocht je toch voor de 1Dx mark II gaan, dan snap ik dat ook. :)

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 09:25 
Lid
Fotografie

Dankje Henry!!
Nu naar de studio foto's maken maar als ik thuis kom ga ik je link bekijken. :up :up

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 14:30 
Lid
Fotografie

Link bekeken. Ik moet zeggen, maar dat kan aan mijn manier van informatie opnemen liggen, dat ik weinig snap van die site. Weinig info. Althans, beperkt tot de specs die je op de canon site ook kunt vinden. Of kijk ik verkeerd? Ik zie geen foto's naast elkaar ter vergelijk.
Ik ben maar weer eens youtube in gedoken om wat meningen van gebruikers te horen. Over de 5d4 deze keer. :D

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 14:35 
Lid
Fotografie

Je kunt via de link de 1Dx II vergelijken met de 5D IV.
Daarin zie je dat de 5D beter scoort op vlak van portret en landschap en de 1D beter op vlak van sport.
Daarnaast heeft DxO beide camera's zelf gereviewd dus de "onderliggende details" moeten met wat zoekwerk (of doorklikwerk) te vinden zijn.

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 17:53 
Moderator
Fotografie

Ik was heel toevallig even bij FOKA in Rotterdam en wat staan praten. De 5DS valt af. In de race de 5D MK IV en de 1Dx MK II. Ik neig nu heel erg naar de 5D MK IV.

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 18:30 
Lid
Fotografie

zit een een beetje met jullie mee te lezen , omdat ik zelf ook overweeg , naar een andere camera over te stappen , hoorde alleen wel dat de canon 1dx type 2 , enorm veel geluid maakt ( de sluiter ), als je dat in de actie fotografie gebruikt of alles niet te veel schrikt , zit zelf ook aan de type 4 te denken , om bv de macro fotografie er mee te gaan doen , maar hoor graag jullie mening hierover ,

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 18:33 
Lid
Fotografie

Mdevil schreef:
Ik was heel toevallig even bij FOKA in Rotterdam en wat staan praten. De 5DS valt af. In de race de 5D MK IV en de 1Dx MK II. Ik neig nu heel erg naar de 5D MK IV.

Vertel!! :up Wat zeiden ze en wat is je afweging voor de 5d4 nu? En waarom niet de 1dx?

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 18:37 
Lid
Fotografie

fotofons schreef:
zit een een beetje met jullie mee te lezen , omdat ik zelf ook overweeg , naar een andere camera over te stappen , hoorde alleen wel dat de canon 1dx type 2 , enorm veel geluid maakt ( de sluiter ), als je dat in de actie fotografie gebruikt of alles niet te veel schrikt , zit zelf ook aan de type 4 te denken , om bv de macro fotografie er mee te gaan doen , maar hoor graag jullie mening hierover ,

Dat klopt. In de stille modes ook. Maar ik vind alle Canon cameras een belachelijk hard geluid maken...
Sta je in stilte in de natuur dan vliegt alles weg na een reeks klikken. ;-)
Voor macro past de 5d4 veel beter. Veeeeeel lichter en meer mp voor als je wilt croppen. Alhoewel, dat doe je geloof ik niet zoveel in macro toch?
Ik vind de 5d4 ook een mooie camera. Als ie minimaal 10fps deed dan was ik nu meteen om! Ik wil ook snelheid. Superieure beeldkwaliteit en snelheid. Zucht....

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 18:44 
Lid
Fotografie

Altijd verschrikkelijk moeilijk, die keuzes maken...
Succes en ben benieuwd! :)

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 18:56 
Lid
Fotografie

ik heb nu de canon 7d mark 2 , vraag me af of je nog meer snelheid wil , je praat dan meteen over veel duurdere geheugenkaarten , enz , die 1 dx lijkt me een geweldige camera , maar door het vele geluid , dat houdt me enorm tegen , snap je , als je een extra batterij grip er onderzet , onder de canon 5 d mark 4 , kan je ook eindeloos fotograferen denk ik , de bestanden zijn wel een stuk groter , sneller kaartje vol , maar je verlliest iets in snelheid , Vraag me af , Kom je dat tekort................

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 19:00 
Lid
Fotografie

Wat ik zelf ook doe bij een grote aankoop is de handleiding zoeken op het net nog voor ik iets koop.

In die handleiding ga je niet alleen de vele extra opties terug vinden die bij reviews niet aan bod komen maar je zal ook kunnen aanvoelen of alle knopjes en functies wel staan op de plaats waar je ze verwacht.

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 19:02 
Lid
Fotografie

maar dat is altijd even wennen , denk ik , Xafke , een nieuwe camera , nieuw leren er mee om gaan

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 19:03 
Lid
Fotografie

fotofons schreef:
ik heb nu de canon 7d mark 2 , vraag me af of je nog meer snelheid wil , je praat dan meteen over veel duurdere geheugenkaarten , enz , die 1 dx lijkt me een geweldige camera , maar door het vele geluid , dat houdt me enorm tegen , snap je , als je een extra batterij grip er onderzet , onder de canon 5 d mark 4 , kan je ook eindeloos fotograferen denk ik , de bestanden zijn wel een stuk groter , sneller kaartje vol , maar je verlliest iets in snelheid , Vraag me af , Kom je dat tekort................

Ik snap je. Je raakt verslaafd denk ik. ;-) Ik althans. Ik ben nu 10 fps gewend maar wil dan soms toch net die ene die er niet tussen zit. :rof Het is een soort gevoel van dat je een gewone motor kan rijden maar ook een Ducati kan nemen. Zucht... ik lijk wel een man :rof
Geintje!
Je hebt wel een punt. Ik ben nu toch aan het inlezen over de 5d4. Wat ik een groot voordeel vindt, is dat er geen cfast kaart in hoeft. Ik doe niet aan video dus geen gemis. En, dat touchscreen is wel echt heel makkelijk! Niet meer door de menu's klikken of foto's met je draaiwiel. Gewoon vegen en aantikken.

@Xafke: Slim!!

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 19:07 
Lid
Fotografie

Ja tuurlijk is het wennen bij een nieuw toestel.
Maar mijn punt is dat bij veel reviews veel sterke punten van een toestel niet aan bod komen.
De nieuwste moderne camera´s hebben tegenwoordig zoveel nieuwe functies op vlak van AF en lichtmeting dat je die niet meer kan vergelijken met een vorig model uit de zelfde reeks laat staan vergelijken met een toestel van 10 jaar geleden.

We zijn er zo fel op vooruit gegaan de laatste jaren en alle fabrikanten doen hun best om toch maar zoveel mogelijk nieuwe functies toe te voegen.

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 19:09 
Lid
Fotografie

Ik zit zelf ook al een poosje in dubio , dus weet het ook nog even niet . maar denk zelf ook aan de type 4 te denken , het is wel een top camera volgens mij , en ook in de Iso ...............maar lees rustig met jullie mee ( leuk ) , naar alle verschillende meningen

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 19:22 
Lid
Fotografie

Dat is ook waar Xafke. Vandaar mijn topic. Ik wil info van gebruikers. Ervaringsdeskundigen.
Toch, als je heel wat video's bekeken hebt wordt je wel wijzer. Je hebt video's waarin het gehele menu punt voor punt doorlopen wordt, je hebt ze met alleen de specs naast elkaar en je hebt de mensen die alles testen wat nieuw is. Nu ben ik een "fan" van Scott Kelby maar aan hem heb je helemaal niks. Hij vindt alles geweldig wat Canon op de markt brengt. :angel Maar er zijn een aantal mensen tussen die ik graag uitluister. Tony & Chelsea Northrup bijvoorbeeld. En Jared Polin. Mega irritant maar hij test wel alles.
Anyway,
Ik weet bijvoorbeeld dat ze zeggen dat het focussysteem/tracking heel goed is van de 5d maar ik weet dat in de praktijk deze niet zo goed is als die van de 1dx2. En dat zijn wel belangrijke dingen voor mij.
Het uitzoeken op zich vind ik wel leuk overigens. Helemaal als hier zoveel mensen meedenken! :up

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 19:28 
Lid
Fotografie

Dat van het focussysteem heb ik ook gelezen. In hoeverre je daar veel "last" van gaat krijgen bij een 5D mark IV, dat weet ik niet. Ik verwacht dat het focussysteem nog steeds goed zal zijn.

Ik verwacht ook dat als je het focussysteem van de 1Dx mark II niet optimaal instelt, hij ook nog veel missers zal leveren. Bij een optimale instelling zal hij ongetwijfeld beter zijn. Wellicht ook net wat sneller (met scherpstellen dan).

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 19:36 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Jared Polin heeft ook eens gezegd, waarom 14 fps of meer, dan kan je net zo goed gaan filmen.
Laat je niet helemaal gek maken met de fps al snap ik je wel maar het blijft toch belangrijk dat je op tijd afdrukt. Ook met 5 fps kan je de plaat hebben die je wilt en met 10 fps heb je hem niet omdat je te laat of te vroeg hebt af gedrukt.

Zelfs met een canon moet dat lukken :rof

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende