@Xavier, inderdaad de converter die problemen geeft. Ook bij mijn oude 300 2.8 gaf hij problemen. ( "fEE" melding )
@Peter, mijn Engels is bagger... Dus ik kan van je linkje niets opmaken. Ik heb het probleem ook ( al eerder ) gegoogled. Wel zag ik ( in het Nederlands ) een vraag van iemand die ook het probleem had ( https://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t= ... 4b717fe0b2" onclick="window.open(this.href);return false; ) die ook aangaf dat het hunten een aantal seconden kan duren.
Er zijn dus mensen die hetzelfde probleem hebben, maar sommige mensen ook weer niet...
Over een tijdje toch maar ééns kijken naar de nieuwste versie van de Kenko, eventueel op een D7200...
Wat betreft de scherpte kan ik het niet goed beoordelen, ( ik heb deze foto handmatig mét converter gemaakt waar ik niet heel veel verschil zag: forum/viewtopic.php?f=161&t=87356" onclick="window.open(this.href);return false; ) maar met behulp van autofocus is er geen goed resultaat te behalen. Maar de scherpte opzich gaat natuurlijk wel achteruit als je veel last hebt van warmtetrillingen en luchtvochtigheid.
@Henry, inderdaad, dankjewel.