@Henry:
http://geizhals.de/ Officiele import en zeer scherpe prijzen want ze concureren elkaar dood.
@Nuelle:
De "btw-terug" actie is eigenlijk een zoethoudertje of zand in de ogen voor de man met de pet die niet zo slim is.
Werkelijk zit het anders in elkaar.
Het is bij wet verboden iets te verhandelen zonder btw-heffing.
Wat ze doen is eerst +/- 17% aftrekken van de nettoprijs (excl-btw) en er dan de normale 21% btw terug bij doen. Niets aan de hand dus. Net zoals je korting krijgt op de aankoop van een wagen. Je betaalt dus wel degelijk BTW en zij moeten op hun beurt die btw ook afdragen. Dus dit maakt dat jij die btw wel degelijk kan recupereren via uw boekhouding. Je zal enkel een lagere netto prijs moeten inboeken waar uw voordeel dus zit.
De gewone consument begrijpt dit allemaal niet zo en is al tevreden dat de prijs aan de kassa lager is.
Wat ik niet weet is of hun "btw-terug" actie ENKEL van toepassing is op de huidige stock.
Want er is een wet in Belgie die zegt dat indien er een aanbieding is EN ze niet kunnen leveren wegens niet in voorraad, je dit dan wel aan die prijs moet kunnen reserveren/bestellen mits betalen van een voorschot.
Iemand die dit weet?
Voor de liefhebbers is er nog een achterpoortje die op het randje van legaal is.
Je koopt aan in de VS waar de prijzen echt belachelijk laag zijn in vergelijk met die bij ons (via internet) en laat dit leveren in een land net buiten de EU waar geen taxatie van toepassing is. Bv Marroko, Tunesie,...
Je moet er dan wel de verpakking van wegsmijten en uw camera gaan ophalen in dat land of laten meebrengen door vrienden of familie die even naar hier komen.
Je zou er ook zelf kunnen om gaan.
Het spreekt voor zich dat je dan best via iemand werkt die daar woont en die je ook kan vertrouwen.
Strikt genomen koop je dan een tweedehands toestel en voor de douane in ons land zou er geen probleem mogen zijn.
Alternatief had je zogezegd het toestel mee had op reis en er nu mee terug komt.
Ik heb weet van mensen die zo laptops en zo binnen "smokkelen" vanuit de states. In hoeverre je hieraan je vingers kan verbranden weet ik niet. Heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik weet dat die praktijken gebeuren.
Aan u de keuze Nuelle.
Wat betreft de eerdere link naar eglobalcentral DENK ik dat het grijze import is. Dus problemen met de garantie als je naar een Canon herstelpunt moet. Naar het schijnt moet je dan alles opsturen naar de UK. Ik heb er geen ervaring mee.