Bedankt voor alle reacties!
Citaat:
Probeer maximaal uw compositie sterk te maken bij het nemen van de foto. Je moet dan nadien niet meer rechtzetten of bijsturen.
Voor mij is dat minder dan een minuut werk en het werd sowieso al een Photoshop bewerking
Citaat:
Als je in gedachten had de vloer onder het bed licht te maken had je die beter ook mee verlicht. Ruis daar komt door sterke oplichten schaduwen.
Ik denk dat dat inderdaad de beste oplossing was geweest voor het ruis. Ik heb echter geen speciale fotografie lampen ofzo. Nu komt het licht alleen van een raam links. En om dan een zaklamp ofzo neer te leggen zal ook wel een raar effect geven denk ik...
Citaat:
Wat ik vooral leuk vind is dat je gespeeld hebt met de scherptediepte door sommige knuffels onscherp af er beelden. Aan de rechterkant mis ik misschien een schaduw van het grote beest op de bedrand.
Bedankt! Het is handmatige focus en dan op exact dezelfde instellingen de knuffels ervoor gehouden. Alleen de volgende dag ging ik photoshoppen... en kwam ik er achter dat sommige plekken een beetje leeg bleven en moest ik dus op dag 2 nog wat extra knuffels fotograferen. En dan krijg je dus niet meer exact dezelfde instellingen... Bij die witte poes was de bedrand niet exact hetzelfde als de vorige dag... waardoor ik de schaduw moest wegpoetsen. Echt jammer want als die foto dezelfde dag was had ik exact dezelfde bedrand gehad. Maar misschien had ik dan zelf weer een schaduw moeten tekenen inderdaad.
ISO ga ik volgende keer naar kijken! Heb vandaag even snel een foto gemaakt met ISO 400 (überhaupt geleerd waar die functie zit), maar qua ruis zie ik weinig verschil, het is gewoon echt heel donker onder het bed. Wat het voor de scherptediepte doet zal ik een volgende keer kijken... mijn test was nu zonder statief, dus kon er geen knuffels voor houden.