Zo, je kunt even aan de bak met al die tips
Voor mij is straatfotografie ook een hobby, heerlijk om te doen. Ik ben het wel met Dave eens, er zijn vele vormen en candid is zeker niet de minste vorm. De meeste straatfotografen gebruiken beide vormen door elkaar heen, want soms is een gestolen moment wel zo mooi. In feite veroorzaakt dit de twee soorten die Henry benoemt. Aanspreken en gesprekje maken zal per definitie tot een portret leiden (buste, full body of met omgeving, maakt niet uit) en dat is vaak mooi maar een dynamisch straatportret van een actie of interactie tussen mensen is ook vaak mooi. Je derde en achtste foto hebben zo'n moment wat een foto kan maken, en in de achtste heb je dat ook wel goed vastgelegd; hoewel ik het kind graag in het gezicht had gezien vind ik de wapperende haren ook erg leuk. In de derde had je de lantarenpaal mooi tussen de armen van de man kunnen plaatsen door een stapje opzij te zetten. Je bewerking is lekker pittig, maar mist finesse. Ik zie regelmatig uitgebeten plekken die niet zo fijn ogen, als je dat kunt vermijden knapt het resultaat flink op.
Wat betreft plaatsen in Documentair - ja, dat is ook naar mijn mening de plek voor straatfotografie op dit forum.
Ga zo door, alles en dus ook fotografie is een kwestie van oefenen