Dank voor de opmerkingen.
Jan, ik heb dezelfde vragen als Frans. De zaken die je noemt waren waar, maar zijn afhankelijk van techniek, en de steeds betere sensoren en software maken dat steeds meer achterhaald. Omdat ik net nieuw spul gekocht heb ben ik er juist in geïnteresseerd om de randen op te zoeken van wat nu wel mogelijk is, en eerlijk gezegd ben ik onder de indruk van de prestaties van mijn minimonstertje. Als je echt heel, heel goed kijkt zul je zien dat ik de eerste twee beelden "schoon" heb proberen te houden, terwijl ik in de derde een hoop korrel heb laten zitten. Ik zeg: korrel, dat is natuurlijk digitale ruis, maar die begint steeds meer te lijken op analoge korrel. Ik wordt er zelf in ieder geval heel blij van, en hoop hier in de toekomst met wat interessantere onderwerpen gebruik van te kunnen maken.
Matthijs, nee natuurlijk niet, de 5DM2 is mijn lieveling
Alleen is mijn liefje op technisch gebied inmiddels bejaard, voor de ruisverwerking is ze matig. En ze is ook nogal intimiderend groot, dus voor straatfotografie niet altijd even geschikt. Maar voor normale omstandigheden en statische onderwerpen blijft ze mijn favoriet hoor