Dennis, mijn opmerking is puur inhoudelijk - techniek is imo altijd ondersteunend, daar zal ik pas wat over zeggen als de inhoud op orde is en je het beeld met een andere of betere techniek nog verder kunt verbeteren.
Om met Frans mee te gaan: wat zie ik? Een kustlandschap, wat qua compositie aan de standaard regels voldoet. Inleidende weg, bouwkundige objecten op sterke punten. Belichting goed om het wolkendek in beeld te brengen. Allemaal op orde.
Het "probleem" is dat een extra waarde ontbreekt. Iedereen heeft dit soort beelden al vaker gezien, en het kan daarom de aandacht niet vasthouden. Het heeft geen speciale fotografische waarde (simpel point&shoot), wat geen probleem is als er een andere toevoeging is. Een speciale of sterke bewerking, bijzondere weersomstandigheden, een unieke gebeurtenis, een emotionele laag, etc etc. Dat ontbreekt hier ook.
Wat ik me kan voorstellen is dat je dit beeld wilt vastleggen als herinnering aan de plek waar je geweest bent. Vandaar de benaming "vakantiekiekje", wat overigens geen diskwalificatie is. Ik maak zelf ook honderden van die foto's, die ik vroeger ook wel eens liet zien hier maar dan kreeg ik dezelfde opmerking
Het is juist de kracht van dit forum dat je middels feedback leert inzien welke beelden een meerwaarde hebben voor anderen, en welke gewoontjes gevonden worden. Een proces wat overigens alsmaar door blijft gaan, zelf leer ik nog iedere dag