Het is 28 maart 2024 14:45

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Auteur Photobucket 3rd party hosting melding
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 02 jul 2017 19:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4150
Woonplaats: Noord-Frankrijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Jo schreef:
Ik ga géén betaald account aanmaken(principekwestie)
Kan PD hierin nog iets betekenen voor de gedupeerden?

Ik ben bang dat ik je niet begrijp Jo. Het is toch heel gebruikelijk om te betalen voor iets waar je gebruik van maakt en plezier aan beleeft? Iemand zal het toch moeten betalen, als jij het niet bent dan zijn het de adverteerders en als dat niet voldoende blijkt te zijn dan gaat zo'n bedrijf waar je gebruik van maakt failliet.
Ik vermoed dat PD het mogelijk zou kunnen maken om de foto's hier rechtstreeks te laten plaatsen, maar dan zullen wij voor het gebruik van PD moeten gaan betalen, we kunnen moeilijk verwachten dat Mendel uit eigen zak al die opslag en dataverkeer gaat betalen toch?

En als je het gratis wilt dan kun je gebruik maken van bijv. Flickr of Imgur maar wellicht dat daar op termijn ook een einde aan komt. Maar hoeveel garanties kun je verwachten voor gratis diensten?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 02 jul 2017 20:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Rare zet van Photobucket, was eigenlijk kern van wat ze deden. Maar daar zijn andere topics voor.

Ik zou voor nu kijken naar Imgur of Flickr als beste alternatieven.

Aan deze zijde zal ik ook eens kijken naar een alternatief.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 02 jul 2017 22:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16008
Woonplaats: Kunrade-Voerendaal
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@Deva: Ik bedoel helemaal niet dat ik voor plezier niets wil betalen, maar ik denk dat e.e.a. uit de context getrokken wordt.
Als een instantie een gratis aanbieding doet om een klein deel opslag voor foto's gratis aan te bieden, wil ik daar graag gebruik van maken.
Het werd destijds door Photodrome geadviseerd om gebruik te maken van Photobucket.
Iets gratis aanbieden en dan zonder aankondiging de foto-opslag doelloos maken, vind ik op zijn minst niet koosjer te noemen.............
Ik ben er van overtuigd dat bewuste actie van PB niets met verlies, faillissement oid te maken heeft, maar puur uit winstbejag.........
Want waarom iets gratis aanbieden en dan de gratis gebruiker gaan belasten zonder dit bespreekbaar gemaakt te hebben.
En hierin zit mijn principe..............
Ik maak foto's uit hobby, uit passie maar vooral voor mezelf en mijn directe omgeving.
Het delen van deze foto's was tot nu toe heel leuk, maar is voor mij géén echte must. En daarom kon ik me super vinden in een gratis parkeergelegenheid voor mijn te delen foto's.
Als dat op deze wijze niet meer kan, neem ik dat verlies en heeft dat voor mij consequenties welke ik te respecteren heb.

Ik hoop zo een beetje opheldering gebracht te hebben........

Jo ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 02 jul 2017 23:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik zou haast zeggen: What's new? :)

Als je op een willekeurige zaterdag door de stad loopt, wordt je ook wel eens wat gratis aangeboden. Als je er vervolgens vaker gebruik van wilt maken, dan zul je de volgende producten toch echt in de winkel moeten kopen...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 03 jul 2017 08:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16008
Woonplaats: Kunrade-Voerendaal
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Henry schreef:
Ik zou haast zeggen: What's new? :)

Als je op een willekeurige zaterdag door de stad loopt, wordt je ook wel eens wat gratis aangeboden. Als je er vervolgens vaker gebruik van wilt maken, dan zul je de volgende producten toch echt in de winkel moeten kopen...


Dat is m.i. geen goede vergelijking...........


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 03 jul 2017 08:56 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 48978
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Jo als je vanaf nu gewoon eens je Imgur account gebruikt om up te loaden?
Dan is het toch klaar?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 03 jul 2017 09:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Jo, vergelijkingen gaan bijna nooit voor de volle 100% op.

Kennelijk heeft de leverancier eerst de mensen goed aan het product laten wennen, zelfs zo erg dat ze er kennelijk niet meer zonder kunnen. Dit hebben ze gedaan door het product gratis weg te geven. Nadat mensen niet meer zonder het product konden, ze er voor laten betalen. Volgens mij kon je ook vroeger al een betaald abbonnement nemen op Photobucket.

Ik ben het helemaal met Frans eens. Wees blij dat we jaren achtereen gratis van Photobucket gebruik hebben kunnen maken. Eerlijk gezegd verwacht ik ook dat de andere aanbieders zullen volgen.

Dat mensen hier op Photodrome adviseerden om Photobucket te gebruiken komt omdat de dienst waarvoor de Photodromer hem gebruikt (op het internet plaatsen van een foto en doorlinken van de locatie) gratis werd aangeboden. De mensen op Photodrome hadden naast deze gratis dienst ook betaalde diensten kunnen adviseren. Ik vraag me af of jij dan gebruik zou hebben gemaakt van zo'n betaalde dienst.

Dat jouw foto-opslag "doelloos" is geworden, komt door de wijze waarop jij met jouw foto's bent omgegaan. Je foto's staan er nog steeds en je kunt nog steeds door je verzameling bladeren. Ook kun je die verzameling nog steeds laten zien aan vrienden en bekenden. Wat niet meer kan is doorlinken.

Zo verbaas ik me ook al geruime tijd dat er bedrijven cloud-storage (zoals Dropbox of Google Drive) gratis weggeven. Ook hier verwacht ik een moment dat dit niet meer gratis zal zijn. Storage (geheugenopslag) en het beheer van storage kost gewoon veel geld. Geld wat terug kan worden verdiend met reclame-inkomsten, maar als de bedrijven die de voor de advertenties betalen geen geld verdienen door verhoogde omzetten, dan zullen ze er op een gegeven moment mee stoppen.

Door vanaf nu gebruik te maken van een Imgur account kan dus ook een tijdelijke oplossing zijn. Als ze bij Imgur tot de conclusie komen dat vele gebruikers de site niet zien (omdat er aan doorlinken wordt gedaan), dan kan het zomaar gebeuren dat ze daar de deur ook dicht doen.

Trouwens, had het een verschil gemaakt als Photobucket iedereen had gewaarschuwd (bijvoorbeeld via een persoonlijke email) dat het doorlinken over twee maanden wordt afgeschaft en dat iedereen die daar gebruik van maakt een andere oplossing moet zoeken, bijvoorbeeld een betaald abbonnement bij Photobucket?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 03 jul 2017 09:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1683
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Kan ik hier foto's plaatsen vanuit OneDrive??/


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 03 jul 2017 09:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16008
Woonplaats: Kunrade-Voerendaal
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Henry schreef:

Dat jouw foto-opslag "doelloos" is geworden, komt door de wijze waarop jij met jouw foto's bent omgegaan. Je foto's staan er nog steeds en je kunt nog steeds door je verzameling bladeren. Ook kun je die verzameling nog steeds laten zien aan vrienden en bekenden. Wat niet meer kan is doorlinken.



En dat bedoel ik met doelloos Henry want alle foto's die op PB staan, heb ik ook op mijn PC.
Om mijn vrienden en bekenden mijn foto's te laten zien, heb ik PB dus niet voor nodig.
En omdat mijn foto's niet meer doorgelinkt kunnen/mogen worden is de foto-opslag bij PB dus voor mij doelloos geworden......
Wat bedoel je met "de wijze waarop jij met je foto's bent omgegaan"?
Maar ik laat dit even bezinken en onderneem over een tijdje stappen van welke aard dan ook.

Bedankt voor jullie meedenken!!! :) :) :)

Jo ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 03 jul 2017 10:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Jo, wat ik bedoel met "zoals jij met je foto's op Photobucket bent omgegaan", is dat jij die foto's alleen hebt gebruikt voor het tonen hier op Photodrome (net zoals ik trouwens). Zowel jij als ik hadden er geen ander doel mee.

Nu we de foto's op Photobucket niet meer voor dat doorlinken kunnen gebruiken, zijn ze daar inderdaad doelloos.

Als je de foto's daar had geplaatst om ze ook aan vrienden en kennissen te laten zien (die niet hier op Photodrome zitten), dan hadden ze nog een doel gehad. Zowel bij jou als bij mij is dat niet het geval.

Ik zie dat jouw account door Photobucket is "ontdekt" als doorlink-account. Geen van je foto's is nog zichtbaar. :shock
Ik zie ook dat mijn account nog niet door Photobucket is ontdekt. Ik blijf dan ook maar even van mijn account af. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 12:33 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40507
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb 2 accounts op Bucket en bij de ene zijn de foto's weg en bij de andere nog wel zichtbaar, al vraag ik me af voor hoe lang nog.

Dat ze nu willen dat er betaald moet worden om je foto's door te linken vind ik best en is hun goed recht, maar de manier waarop het nu is gegaan vind ik wat minder fraai.
Ze hadden ook kunnen zeggen dat de foto's die er nu staan nog wel doorgelinkt zouden worden en dat je voor foto's die je vanaf nu plaatst en doorgelinkt wilt hebben moet gaan betalen.
Niet eerst iets gratis aanbieden en het later terug draaien....als ik in een winkel kom en ze hebben een aanbieding en ik koop die dan gaan ze toch ook niet zeggen dat als ik na een poosje weer daar kom dat de aanbieding niet meer geldt en ik hun dus nog geld schuldig ben?!


Ik vind dit wel een leuk stukje over dit onderwerp:
http://www.dutchcowboys.nl/online/hoe-m ... t-het-voor


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 08 jul 2017 05:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ontving vandaag een email dat het foto-emmertje had ontdekt dat ik hun site gebruikte voor het doorlinken van de bij hun gehoste foto's. Nu zijn al mijn foto's hier ook niet meer zichtbaar. :( :cry


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 08 jul 2017 07:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4150
Woonplaats: Noord-Frankrijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Balen Henry.
Photodrome is (net als veel andere sites en blogs) behoorlijk gehandicapt geraakt door deze aktie.
Het is toch haast geen doen om al je topics te gaan voorzien van nieuwe links, of ben je dat toch van plan?
Maar hé, de zon schijnt dus ik hoop dat je vooral kunt genieten van de dag.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 08 jul 2017 07:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40242
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
super vervelend voor iedereen.... dit hadden ze op een nettere manier kunnen doen :jengel




:jengel .....Fuckyoubucket....... :jengel


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 08 jul 2017 09:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Deva, ik denk dat ik op de betaalde dienst overstap waar Frans ook een abbonnement heeft lopen. Ik denk dat Imgur ook niet zo lang gratis het doorlinken toe zal staan. Heb gisteravond wat gegoogled en zag dat Imgur als alternatief werd aangeraden. Nou, dan kan ik het resultaat wel voorspellen...

Als ik tijd en zin heb, zal ik van al mijn posts de link naar de foto denk ik wel aanpassen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 08 jul 2017 10:07 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40507
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dat aanpassen is zo goed als niet te doen.....ik zou denk niet meer weten welke foto er in welk topic thuis hoort. :dk :S


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 08 jul 2017 10:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb lang niet zoveel foto's geplaatst.
Elk nadeel heb zijn voordeel.... :angel


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 08 jul 2017 10:53 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40507
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ach, kan natuurlijk ook de oude foto's in nieuwe topics plaatsen....zou dan wel makkelijk zijn als je tijdelijk meer dan 2 topics per dag mag plaatsen. :P :rof :P


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 08 jul 2017 17:23 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20714
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Henry schreef:
Ik zou haast zeggen: What's new? :)

Als je op een willekeurige zaterdag door de stad loopt, wordt je ook wel eens wat gratis aangeboden. Als je er vervolgens vaker gebruik van wilt maken, dan zul je de volgende producten toch echt in de winkel moeten kopen...

Zou het zeer!! op prijs stellen als Photodrome het zelf zou doen.
En dan met 1024 voor de langste zijde :D :D
En ik wil, en denk/hoop vele met mij om daar voor te betalen.
Gr. Hans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photobucket 3rd party hosting melding
BerichtGeplaatst: 09 jul 2017 19:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik moet een en ander nog doorrekenen, maar zou een formule zijn dat de afbeeldingen die geplaatst zijn na een jaar worden verwijdert. Anders loopt het snel uit de hand qua grootte. Moet dan ook nog kijken of het te doen is qua bandbreedte, daar zit ik qua grootte nog enigzins in duister :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed