15 sec. f/6 130 mm iso 100 /Sigma 18-300

Zal hiermee binnenkort is experimenteren. BedanktLanterphantertje schreef:Ik haal even dit punt aan uit een ander topic van je. Op de D3200 kan je geen bracketing instellen maar je kunt natuurlijk wel zelf meerdere opnames maken met een verschillende belichting. Het prettigst werkt dit in M en een statief is wel een vereiste, het aantal verschillende belichtingen kan je verder helemaal zelf bepalen.frako schreef:Ik weet helemaal niet of mijn fototoestel ook HDR foto's kan maken. D3200 denk het niet.

Danny081 schreef:Om te voorkomen dat je meerdere opnamen moet maken kan je soms hdr nabootsen door in Lightroom de hooglichten op -100 te zetten en de hooglichten op +100. Vaak komt het dan wel goed. Tijdens het fotograferen belicht ik vaak op de licht zodat de voorgrond onderbelicht is. Met dit trucje trek je dan de hele foto open.
Bedankt voor de tip. Gaan ik eens uitproberen zoddra ik wat meer tijd heb probeer ik een update te maken.Danny081 schreef:Foutje ik bedoel de schaduwen op +100 en de hooglichten op -100.