Heb zelf een rijstzak van een oud kussen overtrek gefabriceerd. Heb echter geen ervaring hiermee. Moet de rijstzak heel strak gevuld worden. Ik heb 4,5 kilo rijst gebruikt maar het lijkt nog wat slap. Of is dat juist de bedoeling ivm het over de raamopening van een autodeur leggen. Hoor graag jullie advies en/of ervaring.
Vulling rijstzak
- frako
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Een rare vraag misschien:
Heb zelf een rijstzak van een oud kussen overtrek gefabriceerd. Heb echter geen ervaring hiermee. Moet de rijstzak heel strak gevuld worden. Ik heb 4,5 kilo rijst gebruikt maar het lijkt nog wat slap. Of is dat juist de bedoeling ivm het over de raamopening van een autodeur leggen. Hoor graag jullie advies en/of ervaring.
- Maarten
- Lid

- Contacteer:
Heb je hier wat aan:
https://zoom.nl/artikel/cursussen/22271 ... stzak.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zoom.nl/artikel/cursussen/22271 ... stzak.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ron62
- Moderator
Ik heb m'n rijstzak een paar jaar geleden gekocht en ook de vulling er toen bij gekocht....dat zijn zakjes met een soort van plastic korrels, het zijn niet echt korrels, maar hele kleine langwerpige plastic dingetjes die ook nog eens hol zijn, het lijkt een beetje op macaroni, maar dan recht en veel kleiner.
Nadeel van organische vulling is dat het kan gaan schimmelen of kiemen.
Zou 'm niet al te strak vullen, maar wel ervoor zorgen dat de camera altijd op een stukje ligt met vulling en dus niet op een stukje lege rijstzak.
Nadeel van organische vulling is dat het kan gaan schimmelen of kiemen.
Zou 'm niet al te strak vullen, maar wel ervoor zorgen dat de camera altijd op een stukje ligt met vulling en dus niet op een stukje lege rijstzak.
- frako
- Lid

Bedankt, ik heb er dan genoeg rijst ingedaan.Ron62 schreef: Zou 'm niet al te strak vullen, maar wel ervoor zorgen dat de camera altijd op een stukje ligt met vulling en dus niet op een stukje lege rijstzak.
- frako
- Lid

Oeps, dat is nog al een verschil in gewicht. Eerst maar eens experimenteren met dit gewicht. Hij is toch nu nog alleen voor in de auto. Als dit bevalt koop ik orgineel met lichte vulling.
- Ron62
- Moderator
Rijstzak die ik heb is ook niet heel groot, volgens mij is het deze: https://www.kamera-express.nl/product/1 ... a-support/" onclick="window.open(this.href);return false;
- frako
- Lid

Dank voor de info.Ron62 schreef:Rijstzak die ik heb is ook niet heel groot, volgens mij is het deze: https://www.kamera-express.nl/product/1 ... a-support/" onclick="window.open(this.href);return false;
- PatrickdeBie
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
Haha ja. Echt te belachelijk voor woorden af en toeHenry schreef:Ze vragen nogal wat geld voor zo'n "beanbag" (zak met plastic bonen).
Kan je niet via een bedden winkel wat van dat kussenvulling spul kopen? Daar heb je soms ook korrels van. Dat schimmelt niet. Is licht van gewicht. En volgens mij niet duur.
- Rob Olivier
- Lid

Ik gebruik al sinds jaar en dag naar tevredenheid corbo korrels, verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak als bodembedekking. Dat is een stuk lichter dan rijst maar het waait ook niet weg. 
- frako
- Lid

Rob Olivier schreef:Ik gebruik al sinds jaar en dag naar tevredenheid corbo korrels, verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak als bodembedekking. Dat is een stuk lichter dan rijst maar het waait ook niet weg.
Goede tip. Bedankt