AJL schreef:
Volgens mij ligt de scherpte niet op de 3 bootjes (hutten) maar meer in de diepte, ik vind dat niet goed
Als dat waar was, zou dat inderdaad niet goed zijn. Maar de scherpte ligt wel degelijk op de 3 bootjes aangezien ik daarop heb gefocust.
Als je de instellingen bekijkt, zie je dat ik de sweet spot van mijn lens heb gebruikt voor de beste beeldkwaliteit, namelijk F10.
Dit in combinatie met een brandpuntafstand van 26mm resulteert in een zeer grote scherptediepte.
Om te weten hoe groot die is, kan je een online DOF calculator gebruiken en ingeven dat de bootjes op ongeveer 50 meter liggen. Je zal zien dat alles vanaf ongeveer 2 meter tot 'oneindig' een aanvaardbare scherpte krijgt.
Met mijn ellebogen stabiel op de rand van de brug, geeft de sluitertijd van 1/125" ook geen bewegingsonscherpte bij dit brandpunt, indien de (zeer trage) stroming van de rivier als reden aangevoerd zou worden voor de onscherpte op de bootjes.
Als ik mijn originele of bewerkte foto thuis vergroot, zie ik trouwens de neuzen en brillen van de mensen op de foto

Iedereen bedankt voor de reacties trouwens. En een kritisch oog is niet verkeerd. Dat houdt mij ook scherp