Dag allemaal,
Daar ben ik weer, met een vraag... Mijn ontwikkeling in de fotografie

raakt momenteel in een stroomversnelling, heeeeel leuk

, maar er komen ook telkens meer vraagtekens bij mij op. Er valt nog een hoop te leren! Mbt dit 'probleem' heb ik al info proberen te vinden op internet, maar dat leverde niet echt antwoord op mijn vraag.
'het probleem': ik word momenteel telkens vaker gevraagd om foto's te nemen voor klanten (vrienden, vrienden van vrienden, maar inmiddels ook onbekenden). Meestal betreft het portret fotografie. Heel leuk, dat zeker!! Maar dan moet je wel weten hoe je vervolgens om moet gaan met het geschoten materiaal. Dus deze vraag is specifiek aan mensen die ook in opdracht fotograferen.
Dit zijn nu de stappen die ik volg:
1. foto's maken (raw + jpeg)
2. eerste en tweede selectie maken
3. geselecteerde RAW foto's bewerken en eventueel verder bewerken in PS in sRGB
4. opslaan als jpeg in gewenst afdruk formaat en met 300 dpi (kan ik het beste ook de bewerkte RAW versie opslaan??)
5. dan opslaan als jpeg met lage resolutie voor de klant om de serie te bekijken.
6. en dan dus de door de klant geselecteerde foto's laten afdrukken of ze op CD/DVD geven.
Is dit correct?
Hoe ga je om met het feit dat de klant de foto's op zijn of haar computer in vervormde kleuren ziet en denkt dat de foto's niet goed zijn, maar dat feitenlijk komt door bv een slecht beeldscherm?
Alvast vreselijk veel dank voor jullie hulp

!

Eus