Mdevil schreef:
Aantal dingen die mij gelijk opvallen, als ik je eerste topic wat nalees lijk jij mij een redelijke perfectionist. Dus ik had beter verwacht.
Tja, dat topic is kennelijk overgekomen als een soort van heel hard roepen dat je alleen met een olifantslederen Fijenoord-bal wilt voetballen om vervolgens te hopen dat je bij Ajax het voetballen mag leren.
Nou ja, ik ben nou wel verzekerd van een kritische houding in elk geval.
Mdevil schreef:
Dit oogt voor mij als straat fotografie en als dat zo is dan zijn de beoordelingscriteria anders dan bij 'gecontroleerde' fotografie. Dan zijn meer 'vrijheden' geoorloofd.
Echter als ik het benader vanuit mijn beleving en streven naar perfectionisme het volgende.
1 ) de man loopt het beeld uit tegen de rand van de foto, snap wel dat de compositie dat min of meer afdwingt echter het maakt de compositie wat minder voor mij
Begrijp ik. Ik vind het persoonlijk in deze foto op een bepaalde manier goed uitpakken.
Mdevil schreef:
2 ) de boel oogt wat scheef te lopen, wellicht enige perspectief correctie op zijn plaats?
Ik heb wat moeite om te bepalen wat in deze foto recht zou zijn, maar misschien moet ik het meeste prioriteit geven aan dat het aan de bovenkant klopt, en dat doet het nu bepaald niet. Dank voor je punt dat dit wel iets perfectionistischer kan.