Het is 28 maart 2024 17:09


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur ...alleen nog wat verse welvaartsresten uit het magazijn
 ...alleen nog wat verse welvaartsresten uit het magazijn
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017 09:05 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie

Canon EOS 70D
Lens: EF-S55-250mm f/4-5.6 IS STM
ƒ/5.6
216.0 mm
1/400
ISO: 125

Update: ik heb wat bijgesneden, en toch vind ik de eerste fijner denk ik. Feedback graag.
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 ...alleen nog wat verse welvaartsresten uit het magazijn
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017 09:24 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48979
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als je niet uit Wageningen komt, zoals ik, weet je niet dat het woord Welvaarsresten op de auto van deze kringloopwinkel staat en begrijp je niet zo veel van dit beeld.

De man maakt het een wat ouderwets beeld. Eigenlijk ook wel de rommelige aanblik van de foto.

Als je een eind naar links en naar voren gaat staan kun je de bomen vermijden die voor de entree (in de weg) staan vermijden.

Het snijden heeft het beeld inderdaad niet verbeterd.

Mijn vraag is: wat wil je met dit beeld communiceren met mij als kijker?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ...alleen nog wat verse welvaartsresten uit het magazijn
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017 09:39 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Frans schreef:
Als je niet uit Wageningen komt, zoals ik, weet je niet dat het woord Welvaarsresten op de auto van deze kringloopwinkel staat en begrijp je niet zo veel van dit beeld.

Ik begrijp dat het dus echt te klein op het bord staat. Daar was ik al een beetje bang voor.

Frans schreef:
De man maakt het een wat ouderwets beeld. Eigenlijk ook wel de rommelige aanblik van de foto.

Als je een eind naar links en naar voren gaat staan kun je de bomen vermijden die voor de entree (in de weg) staan vermijden.

Het snijden heeft het beeld inderdaad niet verbeterd.

O.k. dank!

Frans schreef:
Mijn vraag is: wat wil je met dit beeld communiceren met mij als kijker?

Communiceren..... dat wil ik eigenlijk niet. Al helemaal niet als ik kijk hoe toevalligerwijs dit beeld is ontstaan. Eenmaal ontstaan valt mij zelf iets in het beeld op wat ik grappig vind, en dat wil ik ook anderen laten zien:

De tegenstelling tussen theoretische toekomstgerichtheid en praktisch toekomstescapisme.

Recycling heeft als doelstelling het beschermen van een toekomst, terwijl als je naar deze praktijk daar van kijkt het juist voor die toekomst lijkt weg te vluchten.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ...alleen nog wat verse welvaartsresten uit het magazijn
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017 09:41 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 4180
Woonplaats: Spijkenisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Aantal dingen die mij gelijk opvallen, als ik je eerste topic wat nalees lijk jij mij een redelijke perfectionist. Dus ik had beter verwacht. Dit oogt voor mij als straat fotografie en als dat zo is dan zijn de beoordelingscriteria anders dan bij 'gecontroleerde' fotografie. Dan zijn meer 'vrijheden' geoorloofd.

Echter als ik het benader vanuit mijn beleving en streven naar perfectionisme het volgende.

1 ) de man loopt het beeld uit tegen de rand van de foto, snap wel dat de compositie dat min of meer afdwingt echter het maakt de compositie wat minder voor mij

2 ) de boel oogt wat scheef te lopen, wellicht enige perspectief correctie op zijn plaats?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ...alleen nog wat verse welvaartsresten uit het magazijn
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017 10:20 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mdevil schreef:
Aantal dingen die mij gelijk opvallen, als ik je eerste topic wat nalees lijk jij mij een redelijke perfectionist. Dus ik had beter verwacht.
Tja, dat topic is kennelijk overgekomen als een soort van heel hard roepen dat je alleen met een olifantslederen Fijenoord-bal wilt voetballen om vervolgens te hopen dat je bij Ajax het voetballen mag leren.

Nou ja, ik ben nou wel verzekerd van een kritische houding in elk geval.

Mdevil schreef:

Dit oogt voor mij als straat fotografie en als dat zo is dan zijn de beoordelingscriteria anders dan bij 'gecontroleerde' fotografie. Dan zijn meer 'vrijheden' geoorloofd.

Echter als ik het benader vanuit mijn beleving en streven naar perfectionisme het volgende.

1 ) de man loopt het beeld uit tegen de rand van de foto, snap wel dat de compositie dat min of meer afdwingt echter het maakt de compositie wat minder voor mij

Begrijp ik. Ik vind het persoonlijk in deze foto op een bepaalde manier goed uitpakken.

Mdevil schreef:
2 ) de boel oogt wat scheef te lopen, wellicht enige perspectief correctie op zijn plaats?

Ik heb wat moeite om te bepalen wat in deze foto recht zou zijn, maar misschien moet ik het meeste prioriteit geven aan dat het aan de bovenkant klopt, en dat doet het nu bepaald niet. Dank voor je punt dat dit wel iets perfectionistischer kan. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ...alleen nog wat verse welvaartsresten uit het magazijn
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017 10:25 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 4180
Woonplaats: Spijkenisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
DE2_186 schreef:
Nou ja, ik ben nou wel verzekerd van een kritische houding in elk geval.


Daar kun je hier van verzekerd zijn, zonder dat het afzeiken wordt. Hier wordt normaal gereageerd.

DE2_186 schreef:
Ik heb wat moeite om te bepalen wat in deze foto recht zou zijn, maar misschien moet ik het meeste prioriteit geven aan dat het aan de bovenkant klopt, en dat doet het nu bepaald niet.


Voor mij als lijnenfreak moeten die gewoon altijd recht lopen. Is mijn afwijking :rof

Dus voor mij moeten in jouw foto zowel de verticale als horizontale lijnen recht lopen.

DE2_186 schreef:
Dank voor je punt dat dit wel iets perfectionistischer kan. :)


Graag gedaan, daar zitten wij hiervoor :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ...alleen nog wat verse welvaartsresten uit het magazijn
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017 11:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
De tegenstelling tussen theoretische toekomstgerichtheid en praktisch toekomstescapisme.


Citaat:
als een soort van heel hard roepen dat je alleen met een olifantslederen Fijenoord-bal wilt voetballen om vervolgens te hopen dat je bij Ajax het voetballen mag leren.


Als al deze zaken echt in je fotografie steken,... ja, dan moet ik mij echt gaan bijscholen, want op dat niveau van begrip en visie, sta ik absoluut niet... LOL ! :D

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ...alleen nog wat verse welvaartsresten uit het magazijn
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017 11:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Compositie wringt voor mij ook wat.
Jammer dat de man niet de andere kant op liep. Behalve dat hij voor deze foto dan "de betere richting op loopt", zou ook het zonlicht gunstiger op hem zijn gevallen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ...alleen nog wat verse welvaartsresten uit het magazijn
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017 12:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1399
Woonplaats: Sittard
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ook voor mij wringt de compositie, en ik volg ook dat het gebouw recht moet staan.
Ik sluit me dus bij Henry en Mdevil aan...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ...alleen nog wat verse welvaartsresten uit het magazijn
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017 13:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48979
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
In je update is het woord welvaartsresten iets beter te lezen.

Communiceren... dat wil ik eigenlijk niet zeg je.
Dat klinkt interessant.
Doet vermoeden dat je een uitgesproken mening hebt over de betekenis van fotografie voor jou.
Ben benieuwd.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ...alleen nog wat verse welvaartsresten uit het magazijn
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017 13:37 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Frans schreef:
In je update is het woord welvaartsresten iets beter te lezen.

Hm, ja, maar ik ben er verder niet gelukkig mee. De titel werkt dus niet. Of er ontstaat opeens een doelgroep, namelijk mensen met de locale voorkennis om de titel te kunnen plaatsen, maar is ook jammer.
Illistreert wel wat je eerder zei over doelgroep, is dus iets om rekening mee te houden.
Frans schreef:

Communiceren... dat wil ik eigenlijk niet zeg je.
Dat klinkt interessant.
Doet vermoeden dat je een uitgesproken mening hebt over de betekenis van fotografie voor jou.
Ben benieuwd.

Het woord "communiceren" klinkt zo alsof je een boodschap hebt. Iets van een politicus, een dominee of iets dergelijks. Bovendien doet het aan werk denken, het is een paraplu-woord waar heel veel "Japke-D.Bouma-woorden" onder vallen.

Ik heb liever een grap in een café, of iets vertellen wat je leuk vindt, iets wat je opgevallen is. Is dat communicatie? Misschien. Als er maar geen boodschap in zit.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ...alleen nog wat verse welvaartsresten uit het magazijn
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017 14:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48979
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ah. Een persoonlijke moeite met het woord communicatie.
Zou zeggen ga er in principe van uit dat mensen gewoon zeggen wat ze zeggen.
Bij geschreven taal is dat een veilig uitgangspunt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janjan33 en 30 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed