Het is 28 maart 2024 12:41


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Herfst in het park
 Herfst in het park
BerichtGeplaatst: 21 nov 2017 21:01 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 68
Woonplaats: Gütersloh
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Alle commentaren welkom, zolang ze maar opbouwende kritiek bevatten.

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Herfst in het park
BerichtGeplaatst: 21 nov 2017 22:10 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41890
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een kleurrijke herfstserie.

Voor mij 3 en 4 vanwege de kleuren. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Herfst in het park
BerichtGeplaatst: 22 nov 2017 11:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4580
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De laatste foto vind ik de beste van de serie. De spiegeling en herfstkleuren zorgen voor een fraai beeld
Ik moet bekennen dat de overige foto's mijn aandacht niet zo lang vasthouden. Dit komt door de compositie, de onderwerpen zijn vrij centraal gefotografeerd. Daarnaast is het licht erg hard, waardoor er weinig sfeer in de foto's is.
Ik kan je als feedback meegegeven om eerst te gaan rondkijken op deze plek naar wat je echt aanspreekt. Vraag je zelf of alle onderwerpen die je hebt gekozen in deze fotoreeks, jou ook echt aangetrokken hebben. Ik schoot zelf vroeger zo'n beetje alles wat ik tegenkwam en verwachtte daar dan een goede foto van te kunnen maken. Ik kwam erachter dat mijn beste foto's, onderwerpen bevatten die mij ook echt aantrokken. De rest van de foto's was geforceerd genomen en daardoor niet interessant genoeg.
Tegenwoordig fotografeer ik alleen nog wat mij persoonlijk aantrekt op een locatie. Daar ga ik eerst naar op zoek. Als ik iets gevonden heb wat mij aantrekt, bijv een mooi boom, dan ga ik werk maken van de compositie. Ik probeer vanuit alle hoeken en standen de beste compositie te maken.
Als laatste en belangrijkste in mijn ogen is het component licht. Licht kan een locatie die totaal oninteressant lijkt bij grijs weer, veranderen in een prachtige fotolocatie tijdens het gouden uur.
Mijn tip is om rond het gouden uur te gaan fotograferen. Is het licht op het moment dat je er bent niet goed? Dan ga ik op een later tijdstip weer een keer terug.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Herfst in het park
BerichtGeplaatst: 22 nov 2017 15:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 68
Woonplaats: Gütersloh
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hi Dennis, hartelijk dank voor de Feedback. Dit is een park waar regelmatig doorheen Loop, met alle weertypes en op die kleurde alles zo mooi. Ik wilde van dze punten al vaker een foto maken, Maar meestal was het licht niet, je van dat. Daarom wilde ik weten of het op deze dag beter was. Ik zal iig de je commentaar ter harte nemen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Herfst in het park
BerichtGeplaatst: 22 nov 2017 17:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16008
Woonplaats: Kunrade-Voerendaal
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie kleuren maar het totaalbeeld van je laatste is het meest compleet!!! :good2 :good2 :good2


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ab59 en 60 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed