Op basis van het aantal reacties zou je misschien na bijna twee dagen al een voorzichtige conclusie kunnen trekken:
A) Bijna niemand maakt hier portretfoto's en kan iets zinnigs antwoorden op je vraag.
B) De portretfotografen hebben dit topic gezien maar houden hun geheimen (om wat voor reden dan ook) liever voor zichzelf.
C) De portretfotografen hebben dit topic gezien maar denken nog na over wat en hoe ze zullen gaan antwoorden. De vraag is immers eenvoudig, het antwoord is erg complex.
D) De portretfotografen hebben dit topic gezien maar weten niet (meer) wat ze binnen en buiten gebruiken en komen daar liever niet openlijk voor uit.
E) De portretfotografen hebben dit topic nog niet gezien (omdat het bijvoorbeeld niet in de categorie Portretten is gepost OF omdat de titel niet goed past bij de vraag) en om die reden er nog niet op hebben geantwoord.
Ik ga maar even uit van opties C en E.

Als ik naar de categorie Portretten ga, zie ik dat er al ruim 6900 topics zijn gepost en zie ik namen van mensen die hier volgens mij nog regelmatig iets posten (een portretfoto danwel een reactie op een topic).
@Koen (Canon-6D): Wellicht kun je de mensen van wie je een reactie hoopt te krijgen, een PB te sturen met de verwijzing naar dit topic.
@Xafke: Ik ben blij met je reactie (ook al ben ik niet de topicstarter), maar kun je het volgende verduidelijken?
Buiten: Hoe probeer je buiten het licht te verplaatsen? Gebruik je soms reflectiemateriaal zoals spiegels?
Wat versta je onder de term basisgear en welke spullen vallen bij jou daar onder?
Binnen: Je neemt een auto vol spullen mee en je hebt een karrevracht aan spullen in de studio. Niet echt (denk ik) een antwoord waar iemand wat aan heeft. Wat is nu zinvol om aan te schaffen? Stel je hebt niks. Wat is een goede basis voor binnen en buiten, voor portret en full body? Wat is verstandig om, als je de basis hebt, vervolgens aan te schaffen en wat gebruik je zelden maar kan soms handig zijn om te hebben?
(Ik blijf het jammer vinden dat je ons niet het resultaat laat zien van je gesjouw met spullen).