Het is 28 maart 2024 11:53


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Van boven
 Van boven
BerichtGeplaatst: 13 feb 2018 09:44 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie


Niet helemaal tevreden over een aantal punten. De armen hadden nog wat beter bijgewerkt kunnen worden. Vooral de vorm die een beetje vreemd oogt doordat de mouw nogal strak zit had ik met de liquify tool nog wel even rechtkunnen trekken. Verder wel tevreden over.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Van boven
BerichtGeplaatst: 13 feb 2018 09:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Eens met je eigen bevindingen over de foto.
Zwarte tafel laat haar arm een beetje zweven.
Verder een mooi portret.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Van boven
BerichtGeplaatst: 13 feb 2018 09:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
Niet helemaal tevreden over een aantal punten. De armen hadden nog wat beter bijgewerkt kunnen worden.


@ Danny : mij ontgaat het een beetje dat je hier een foto post, en je zelf heel goed weet wat er niet goed is aan je beeld, en dat je dit eenvoudig had kunnen oplossen VOOR je dit beeld hier poste ?

Verder vind ik het wel een origineel standpunt, maar je lichtverdeling vind ik wat hevig en uit balans.

De linkerkant van je model vind ik te hevig belicht om een aangename cosy sfeer te bekomen.

Bij een ineen gezakte pose, moet je ook aandacht schenken aan hoe de oorbellen vallen,
en hoe de hals ketting valt / hangt / blijft hangen.

Hopelijk ben je iets met mijn reactie ?

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Van boven
BerichtGeplaatst: 13 feb 2018 10:18 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dat begrijp ik nu je het zo zegt zeker Daniel :). Ik kan het wel toelichten. Als ik een foto klaar heb zet ik hem eerst op mijn telefoon om hem nog een aantal keer te bekijken voordat ik hem hier plaats. Na een aantal dagen of uren zie ik steeds meer dingetjes aan een foto waarin ik nog denk te kunnen verbeteren. Als ik er dan voor zou kiezen om op basis daarvan de foto niet te plaatsen dan zou ik niets plaatsen omdat ik nu eenmaal nooit tevreden ben. En momenteel is het teveel gedoe om de foto voor zoiets weer aan te passen. Als ik straks een beter computersysteem heb hoop ik dat dit niet zoveel moeite kost om het alsnog eerst aan te passen voor het plaatsen.

Daarbij heb je me nu nog meer kritiek gegeven die ik dan in één keer kan aanpassen, of het bij een volgende foto weer allemaal in acht te nemen. Het licht vond ik zelf wel passen, maar d kritiek over de sieradenl vind ik zeker terecht en dat probeer ik dan ook zeker mee te nemen. Het licht kan zoiezo beter dat blijft nog experimenteren en leren.
In de beschrijving plaats ik dan in ieder geval wat ik zelf zie aan verbeter punten.
Vandaar :)
En bedankt weer voor de verbeterpunten kan ik zeker wat mee.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Van boven
BerichtGeplaatst: 13 feb 2018 19:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2908
Woonplaats: kortessem belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
zeer mooie portret


groetjes Pierre


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Van boven
BerichtGeplaatst: 14 feb 2018 00:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het is goed als je zelf zeer kritisch bent over je werk. Dat zorgt dat je gaat groeien.
Ik vind het best een interessante foto. De kleinigheden had je zelf al gevonden.
Maar ik ben het vooral ook eens met Daniel dat het licht niet goed in balans is.
Toch zeker en vast goed dat je probeert. Naar mijn gevoel heb je een goede kijk er op.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Van boven
BerichtGeplaatst: 15 feb 2018 10:04 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank je pierre en xafke.

Xafke het licht is momenteel echt een uitdaging. Ik heb pas een nieuwe softbox met Grid aangeschaft en het is een process van vallen en opstaan. Ik merk vooral dat ik nog geen controlle heb. De ene opstelling werkt wel en de andere niet. Met veel filmpjes kijken probeer ik te vorderen maar ik ben nog niet zover dat ik kan zeggen: "zo nubdraai ik de softbox naar links en dan krijg ik dit licht met daar schaduwen". Dat frustreert me nogal :). Ik had laatst een clamshell tutorial voor beauty bekeken, alles precies zo neergezet en het resultaat was totaal anders. Ik snapte er niets van. Maargoed we komen er wel....ooit :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed