Aanschaf nieuw scherm

Hier kun je je tips en vragen kwijt m.b.t. fotobewerking
Plaats reactie
Wilbert
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Aanschaf nieuw scherm

Bericht Geplaatst:

Hi allen,

In navolging van dit topic:
forum/viewtopic.php?f=43&t=93005" onclick="window.open(this.href);return false;
wil ik een nieuw scherm gaan aanschaffen.

Ik ben uit gekomen op dit scherm:
https://www.cameranu.nl/nl/p604775/eizo ... r#tab-info" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat denken jullie? Is dat een geschikt scherm?
Ik ben geen zeurpiet als het gaat om de perfecte kleuren of scherpte. Wat ik belangrijk vind is dat de kleuren en zwart-wit tinten overeenkomen met een eventuele afdruk. Nu heb ik dus last van dichtgelopen foto's (zwart) terwijl mijn scherm prima details weergeeft in het zwart.

Mijn budget is 400,- en ik wil minimaal een 23 inch.

Wilbert
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator

Re: Aanschaf nieuw scherm

Bericht Geplaatst:

Hoi Wilbert,

Ik heb toevallig pas een nieuw scherm aangeschaft en had ook hier op het forum om advies gevraagd.... forum/viewtopic.php?f=36&t=95123" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben uitgekomen op een Eizo CS230, de EV schermen van Eizo zijn eigenlijk de normale schermen die men bijvoorbeeld op een kantoor gebruik, als je een scherm zoekt wat speciaal voor fotografie is ontwikkeld dan moet je eigenlijk kijken naar de CS of de CG serie van Eizo.
Die CG serie vond ik wel heel erg duur, dus vandaar dat ik op de CS230 ben uitgekomen.
Het scherm bevalt heel erg goed, de eerste keer kalibreren met een spider en daarna kalibreert ie zichzelf na bijvoorbeeld 100 of 200 uur gebruik, dit kun je instellen.....erg handig. :)
Omhoog Profiel Foto's
AJL
Lid
Lid

Re: Aanschaf nieuw scherm

Bericht Geplaatst:

Jaaaa.....las je wilt dat uw afdruk gelijk is aan je scherm resultaat.....hangt dit minder af van je scherm maar van je kennis over kleurbeheer :proost
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking”