Hoe voorkom je dat?
Hoe kun je het beste vlekjes na het klonen verwijderen?
Wilde de palen op de berg verwijderen.
Ik werk met photoshop 8.01
Origineel

Dat is wel een mooie tip hoe groter je tool hoe beter. Bij de tweede foto zie je nauwelijks nog iets.Ron62 schreef:Wat al gezegd is, de hardheid van de kloontool instellen op de zachtste stand, tenminste dat is waar ik 'm 99,9% van de keren op heb staan.
En dan de grootte van de kloontool, stel die zeker niet te klein in.....beter met 2 klikken, dan met 10 klikken.
En dan is het kwestie van goed kijken welk gedeelte er past in het stuk dat je weg wilt hebben, meest zoeken op ongeveer dezelfde hoogte in de foto vanwege het verschil in scherpte diepte, licht, enz.
Bij de 1e foto grof een stuk gepakt dat er volgens mij mooi in zou passen en bij de 2e foto dat stuk nog een beetje aangepast met een ander stukje, omdat je anders wel duidelijk kan zien waar het stuk vandaan komt....in totaal misschien 2 minuten werk:
Bij deze foto is het vrij simpel en hoeft er niets geselecteerd te worden, maar soms is het handig om een stuk te selecteren als je dat juist niet gekloned wilt hebben(selecteren en selectie omkeren dus).....later moet je dan de randen misschien nog een beetje bijwerken.
Je keert de foto om en maakt er dan een nieuwe laag van en daarvan kloon je dan in het origineel?Rob Olivier schreef:Om herhalingen met klonen te voorkomen wil ik nog wel eens een kopie van de foto maken en deze horizontaal omdraaien. Vanuit deze nieuwe versie kloon ik weer in het origineel.

Vanuit een andere foto of een andere laag kan je prima klonen.janjan33 schreef: Je keert de foto om en maakt er dan een nieuwe laag van en daarvan kloon je dan in het origineel?
Ik dacht dat je steeds op dezelfde laag moest blijven om te kunnen klonen...
Ron62 schreef:Als ik een foto omkeer dan geef ik 'm een andere naam, zet er bijvoorbeeld een 1 achter of zo.
Dan open ik het orgineel en de omgekeerde versie beiden naast elkaar in PS en dan kun je zo van de ene naar de andere foto klonen, ik denk dat Rob hetzelfde bedoelt hier.