Het totaalbeeld was bijzonder zacht. Ik ben de laatste tijd nogal van de contrast. Ik wilde het raam zichtbaar houden. Dat heb ik zo gelaten en de middelste strook ook. De armleuning heb ik als mooie lijn gebruikt, daar het zwart wat aangezet en rechts als mooie vorm (als kopie van links) terug laten komen en ook wat contrast gegeven. Tot zover mijn beweegredenen om dit beeld zo te bewerken. Ik ben benieuwd naar je twijfels en wat je eventueel anders gedaan zou hebben. Gr. Harry
Je zegt het zelf al, het zachte wilde je behouden. Ik zou het midden iets meer wilen zien stralen oftewel witter maken, of datzelfde effect bereiken door daaromheen wat meer door te drukken. Maar die amleuning maakt het moeilijk vermoed ik, en je verliest wat van de zachtheid. Ik dacht dat je dat al geprobeerd had - juist omdat je idd regelmatig meer contrastrijk werk laat zien.
Het raam en de zachtheid daar wilde ik idd behouden eromheen is al behoorlijk aangezet. (Al zou je dat misschien niet denken) ik ga er morgen nog eens naar kijken. Thnx! Gr. Harry
Update geplaatst. Ik het midden het wit nog iets opgetrokken en het zwart nog iets aangezet. Het raam blijft nog net zichtbaar. Voor mij wel een verbetering. Peter. gr Harry