Het is 28 maart 2024 16:44


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur ==== Metal !
 ==== Metal !
BerichtGeplaatst: 17 apr 2018 09:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
*


Fotografie


.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 ==== Metal !
BerichtGeplaatst: 17 apr 2018 09:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13924
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heavy indrukwekkend en Intrigerend beeld door de achtergrond.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ==== Metal !
BerichtGeplaatst: 17 apr 2018 09:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24311
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een prachtig portret! Ik vind alleen de drummer op de achtergrond niet passen bij het idee wat ik van de muziekstroming "Metal" heb, maar dat is maar een titel en het gaat om de foto. :good2


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ==== Metal !
BerichtGeplaatst: 17 apr 2018 10:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
" Metal " is eigenlijk het soort muziek dat we beluisterden toe we de foto maakten.... :proost

Muziek inspireert :upc

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ==== Metal !
BerichtGeplaatst: 17 apr 2018 11:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 895
Woonplaats: Tilburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wat een beauty zeg. Echt vakwerk.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ==== Metal !
BerichtGeplaatst: 17 apr 2018 13:00 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4498
Woonplaats: Lisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zoooo mooi, ik word er wel wat bang van ....


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ==== Metal !
BerichtGeplaatst: 17 apr 2018 18:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6853
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ben een beetje minder enthousiast... ik denk te zien dat met name bij de ellebogen sporen van bewerking zichtbaar zijn. Het komt nogal geplakt over!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ==== Metal !
BerichtGeplaatst: 18 apr 2018 22:27 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 12
Hoi Daniel,
Je maakt mooi spul, toppie. Maar in deze plaatsing is wel erg (bij)geshopt. Dat heb jij echt niet nodig. Beetje retouche is altijd wel raadzaam, maar houd het realistisch zou ik zeggen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ==== Metal !
BerichtGeplaatst: 18 apr 2018 23:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4930
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Opzet is geslaagd :up Erg slecht shopwerk. Boven de rok tussen de arm loopt het frame van het drumstel door. :shock :nee . Ik neem aan dat het de bedoeling was dat het model voor een foto staat en niet deel uitmaakt van de band. ;)

Als eindproduct is dit zeker geen vakwerk. :(


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ==== Metal !
BerichtGeplaatst: 19 apr 2018 08:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
Als eindproduct is dit zeker geen vakwerk.


Ach Ahum, gelukkig ben ik geen vakwerker in de fotografie, ( iets dat ik nooit van gedroomd heb, of had willen doen in mijn leven), maar wel iemand die gewoon voor zijn plezier, en in zijn pensioen jaren, voor zijn plezier fotootjes maakt :D

Citaat:
Beetje retouche is altijd wel raadzaam, maar houd het realistisch zou ik zeggen.


Bedankt... dit brengt me eigenlijk spontaan aan de lach :up ... en waarom ? wel realisme interesseert me nu ook niet echt in de fotografie, indien je iets realistisch in beeld wil brengen, dan ga je bijvoorbeeld naar Syrie,
en fotografeer je de oorlog gruwelen, of hier in Europa, een reportage over de aanslagen.

Maar dat is niet voor mij weggelegd ...

Het kan best zijn dat in dit beeld enkele pixels verkeerd zitten, mijn zeventig jaar oude ogen zijn geen pixelpeekers meer :S , maar wat voor mij telt,
is dat ik me een klein uurtje vermaakt heb met dit te maken :D .

En zoals hierboven ook vermeld, het is absoluut geen commercieel werk, ... just for fun ;)
En voor de fun van het model, en de MUA ook.

Iedereen bedankt voor de feedback !

DD. :proost

PS: en juist ter info, de twee foto's zijn door mij gemaakt, ik meld dit gewoon, omdat sommige mensen
ook problemen hebben als je foto's van het internet mix met je eigen foto's :D
.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ==== Metal !
BerichtGeplaatst: 19 apr 2018 16:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6853
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
De woorden just for fun gebruik je wel vaak, het lijkt wel je levensmoto. Dat mag hoor maar soms vind ik het niet passend. Zo ook niet hier.

Echter vind ik niet dat het slechte knip en plak werk hiermee goed te praten valt. Gezien de kwaliteit van jouw foto's is dit toch niet te rijmen....
Normaliter leg je de lat hoog, zo niet heel hoog de tijd die de mua en jouw team hierin steekt, die willen dan toch ook "het perfecte plaatje".

Sorry dat ik wat kritisch ben maar "just for fun"gaat er bij mij niet in...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ==== Metal !
BerichtGeplaatst: 19 apr 2018 18:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
@ Artenco: Je lijkt grote problemen te hebben met deze drie woorden: "Just for fun"

Misschien had ik het in het Nederlands moeten schrijven: Ik maak enkel foto's voor mijn plezier.

Ik ben nu bijna 5 jaar met pensioen, en heb een voltijdse loopbaan van 47 jaar achter de rug. (niets met fotografie te maken !)

Ik heb nu nog enkele hobbys, (waaronder fotografie) waar ik ten vol van geniet, zolang mijn gezondheid het toelaat :)

De dag dat ik geen plezier ( "fun" ) meer beleef aan fotografie, stop ik er op staande voet mee ;)

Over de foto nu nogmaals, dat je deze niet goed vind heb ik geen probleem mee, smaken verschillen.

Wat ik wel geleerd heb na jaren, is dat als je op een fotografen forum een in PS bewerkte foto plaatst,
er steeds een deel vinden dat het slecht gedaan is, slecht "geknipt en geplakt" (iets wat ik hier eigenlijk niet gedaan heb.)

En dat is typisch een fotografen reactie, en meestal komt die dan van fotografen die slechts enkele % van PS beheersen.

99 % van de doorsnee (niet fotografen) mensen hebben met (intensief of niet) PS werk niet het minste probleem.

Als ik een realistische foto wil, dan maak ik die met mijn camera, en die rolt er zo uit,... moet verder niet veel mee gebeuren.

Maar soms wil ik voor "de fun" (hier ben ik weer! :D ) wat fantasie werk doen, en dan moet dit voor mij ook
niet meer realistisch zijn, en ook niet tot op de kleinste pixel juist zitten,... vermits het geheel toch absoluut "fake" is, En het absoluut niet mijn bedoeling is om iets te creéren dat werkelijk lijkt.

Nu, stel ik je wel iets voor: ik kan je met veel plezier mijn twee foto's doorsturen, en toon mij dan eens
hoe het allemal technisch beter kan ( en ook "serieus en professioneel, en niet voor de fun )

Ben heel benieuwd eigenlijk...

Ik bedank je nog voor de reeds gegeven tijd en schrijven :upc

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ==== Metal !
BerichtGeplaatst: 19 apr 2018 18:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6853
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik heb geen problemen met deze woorden, alleen wordt "Just for Fun" zo vaak door jou gebruikt dat het zijn geloofwaardigheid verliest.

DD, tuurlijk moet je vooral doen wat je leuk vindt, of het nu om de fotografie gaat of iets anders dat maakt niet uit.

De uitdaging om jou twee foto's te "knippen en te plakken" sla ik van de hand, maar dat had je natuurlijk wel verwacht. Als typisch doorsnee fotograaf ga ik me daar niet aan wagen, want immers die beheersen slechts enkele % van het bewerken in PS. Laat ik het dan zelf maar zeggen, ik val daar ook onder.

DD ik zal je niet verder tegenspreken of iets van kritiek uiten, want dat is niet aan jou besteed.

Ik zal me dan ook verder onthouden van enige commentaar.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed