Dank voor de reacties! Altijd goed als het wat discussie oplevert.
Frans, bij mij begint fotografie altijd met een visuele prikkel. En dus niet met een boodschap of een mening. Dat betekent niet dat er nooit iets gecommuniceerd wordt, zeker uit mijn straatfotografie kun je wel het een en ander afleiden, maar in architectuurfotografie of abstracte fotografie gaat het wat mij betreft voornamenlijk om een esthetisch genoegen, om puur visueel plezier. Dat gezegd hebbende herken ik wel vaak allerlei referenties aan bestaande beelden, nogal wiedes in een wereld die daarvan vergeven is. Specifiek over deze foto: ik wordt aangetrokken door een nisje wat me kleur, vorm en diepte geeft. Kan ik niet laten liggen - klik. Bij het bewerken kies ik de definitieve uitsnede en bewerking, op gevoel. Blijkt hier een (vind ik dan) prachtige diepte in kleur te ontstaan, die mede door onscherpte en schaduw een effect geeft wat mij aan de abstract expressionistische schilderijen van Mark Rothko doen denken, die niet lang geleden in het Gemeentemuseum Den Haag zijn vertoond (2015). Dus als er al iets gecommuniceerd wordt, dan is het dat.
Harry, snap ik wel. Echter, juist om te voorkomen dat het lijkt of er simpelweg een vlak is gefotografeerd wil ik wat omgeving. Bovendien geeft het "tanden" aan het beeld

Megan, ja je hebt gelijk. Alleen komen dan de "tanden" weer niet goed uit. En terug ga ik niet zo snel