Het is 29 maart 2024 07:36


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Koniks leven.
 Koniks leven.
BerichtGeplaatst: 17 mei 2018 16:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13927
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
In een gebied waar de laatste tijd veel over te doen is, gaat het leven door als voorheen met gevechten tussen de jonge hengsten en de geboorte van veulens.
Ik hoop dat de juiste beslissingen worden genomen om het leven van de grote grazers een eerzaam niveau te geven. De ruimte is er beperkt en omgeven door een hekwerk of natuurlijke barrières, waardoor de voedsel situatie niet in balans is. Daarom is bijvoeren de enige juiste beslissing en beheer noodzakelijk.
Enkele foto's heb ik geschoten van de Koniks in het Oostvaardersveld en in dit kleine gedeelte leeft er een kleine groep, waarvan je volop kan genieten.

1.
Fotografie


2.
Fotografie


3.
Fotografie


4.
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Koniks leven.
BerichtGeplaatst: 17 mei 2018 19:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13927
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Beetje te zware titel besef ik.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Koniks leven.
BerichtGeplaatst: 17 mei 2018 21:38 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Je had het licht niet mee deze dag, toch een fraaie serie van deze mooie dieren. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Koniks leven.
BerichtGeplaatst: 17 mei 2018 22:05 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20715
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hele mooie serie!! Gr. Hans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Koniks leven.
BerichtGeplaatst: 17 mei 2018 22:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5790
prachtige serie ! :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Koniks leven.
BerichtGeplaatst: 18 mei 2018 06:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13927
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank jullie en soms plan je een fotodag met een stralende zon. Voor de foto’s een nadeel inderdaad en getracht het beste er van te maken. Lekker bruin thuisgekomen, dat wel :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Koniks leven.
BerichtGeplaatst: 18 mei 2018 07:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40242
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
ondanks het licht je niet zo mee zat toch een leuke serie :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Koniks leven.
BerichtGeplaatst: 18 mei 2018 08:56 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40514
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Inderdaad een leuke serie waarbij je het licht niet mee had. :)

Bij de 2e het mooiste moment, waarbij het jammer is van het paard en de bomen achter de 2 steigerende paarden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Koniks leven.
BerichtGeplaatst: 18 mei 2018 09:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16009
Woonplaats: Kunrade-Voerendaal
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Alles is al gezegd!!!
Voor mij ook de 2e waarbij ik wel Ron moet volgen!!! :up :up :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Koniks leven.
BerichtGeplaatst: 18 mei 2018 10:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5768
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gewoon een leuke serie van het leven van koniks in voorjaar 2018 waarbij het nu eenmaal kan gebeuren dat er wel eens een beest binnen het focus staat dat er liever niet had gestaan.
Zo is de realiteit nu eenmaal !


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Koniks leven.
BerichtGeplaatst: 18 mei 2018 11:05 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40514
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
RoquiRocks schreef:
Zo is de realiteit nu eenmaal !
Het lijkt wel of dit steeds meer als een excuus aangedragen wordt.....zo was het, dit waren de omstandigheden, ik kon er onmogelijk dichterbij komen, lager was niet mogelijk, enz. enz. enz.
Het zal allemaal best wel zo zijn, maar de foto wordt er volgens mij toch echt niet beter door.
En volgens mij is dat waar het uiteindelijk voor een fotograaf toch om draait, dat eindresultaat en niet de omstandigheden waarin een foto gemaakt is?
Ik snap ook wel dat het voor een fotograaf veel leuker is als ie zijn mooie foto in moeilijke omstandigheden heeft gemaakt en het resultaat toch is geworden zoals ie het voor ogen had en natuurlijk is het ook leuker als je een mooie foto van bijvoorbeeld een dier in het wild hebt kunnen maken in plaats van in de dierentuin, maar voor een ander die jouw foto ziet telt deze emotie volgens mij niet mee, die ziet alleen het eindresultaat.
Volgens mij zitten we hier op het gedeelte van het forum waar we foto's beoordelen en natuurlijk komt daar ook een gedeelte aan persoonlijke smaak bij kijken.
Straks kunnen/mogen/durven we alleen nog maar te zeggen wat er goed is aan een foto en mogen de mindere kanten van een foto niet meer aan bod komen en het lijkt mij dat je juist door die mindere kanten te benoemen iets kunt leren.
Moest dit toch effe kwijt naar aanleiding van steeds vaker dit soort excuses te zien.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Koniks leven.
BerichtGeplaatst: 18 mei 2018 11:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie serie! Omdat ik me wel kan vinden in de commentaren, kies ik voor foto 3. Mooi beeld, wel een beetje krap aan de bovenkant.

Hermanus schreef:
In een gebied waar de laatste tijd veel over te doen is... Ik hoop dat de juiste beslissingen worden genomen om het leven van de grote grazers een eerzaam niveau te geven. De ruimte is er beperkt en omgeven door een hekwerk of natuurlijke barrières, waardoor de voedsel situatie niet in balans is....
Er is eten genoeg in dat park. Laat er maar eens een troep leeuwen en een roedel wolven in los. Als je vervolgens zorgt dat er ook wat fruitbomen e.d. in staan, dan mag je er van mij ook een echtpaar bruine beer in loslaten. Je zult zien dat die beesten dan echt niet om gaan komen van de honger. Juist door deze beesten daarin los te laten is het probleem van de overbevolking van de grote grazers ook in 1x verholpen. Doe je dat niet, dan zul je iets anders moeten verzinnen om het probleem van overbevolking tegen te gaan. Je kunt de natuur zijn werk laten doen (natuurlijke selectie), je kiest er voor om bij te voeren, of je kiest er voor om aan actief natuurbeheer te doen. Dit laatste betekent wellicht dat we menig Oostvaarders hert als een stukje biefstuk op de kersttafel terug kunnen zien of dat je de dieren die er teveel zijn verplaatst naar een gebied waar ze wel kunnen overleven.

Ron62 schreef:
...Het zal allemaal best wel zo zijn, maar de foto wordt er volgens mij toch echt niet beter door....
Ik ben het helemaal met Ron eens. Elke fotograaf heeft in dit soort situaties de keuze om wel of niet af te drukken. Als je toch besluit om af te drukken krijg je later die dag nog een herkansing op de computer. Is de kwaliteit van de foto toch iets voor de prullenbak of is de foto wel degelijk bijzonder / showwaardig.

===update===
Nu ik enkele uren na het plaatsen van deze post mijn tekst nog eens nalees, constateer ik dat ik niet compleet ben geweest. Er is nog een derde categorie, eentje die het gat opvult tussen de prullenbak en de showwaardige foto: het familie-album. ;)

Oke, en nu weer :ontopic


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Koniks leven.
BerichtGeplaatst: 05 jun 2018 08:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13927
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Beetje late reactie door een vervelende situatie van op vakantie gaan ;)
Jullie beoordeling is duidelijk en deze gaan in het herinneringsalbum.
Bedankt en ik zal voor plaatsing de kriteria verder aanscherpen, want ook mijn leerproces gaat nog even door. Opbouwende kritiek sta ik altijd voor open. Een fijne hobby ! :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Koniks leven.
BerichtGeplaatst: 05 jun 2018 10:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
:up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed