Hoe meerdere foto 's zien? Raw
- SanValaria
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
je kunt ze toch gelijk zien in Bridge.. of begrijp ik de vraag nu niet goed... zelf haal ik altijd de geheugenkaart uit de camera, en in een kaartlezer, en dan kan ik ze zien in Bridge ( ben er niet echt fan van) of in ( mijn dikke voorkeur) ACDSee .. daarmee manage ik de hele zaak,..
- Ron62
- Moderator
- Geslacht: Man
Geen echt antwoord op je vraag, maar ik maak m'n foto's altijd in Raw + Jpeg.....dan kan ik ze altijd bekijken en meestal besluit ik ook nog gewoon om de Jpeg te gebruiken als ik niet aan de belichting of witbalans hoef te sleutelen. 
- xafke
- Lid

Ik pleit er voor dat je een goede RAW manager hebt in je workflow.
Het laat je toe alle foto´s te beheren maar ook om in batch meerdere foto´s gelijk een basisbewerking te geven. Zo spaar je heel wat lagen uit in photoshop. En ook veel tijd gespaard.
Zelf gebruik ik hiervoor Corel Aftershot Pro maar dat kan evengoed met Ligthroom.
Het laat je toe alle foto´s te beheren maar ook om in batch meerdere foto´s gelijk een basisbewerking te geven. Zo spaar je heel wat lagen uit in photoshop. En ook veel tijd gespaard.
Zelf gebruik ik hiervoor Corel Aftershot Pro maar dat kan evengoed met Ligthroom.
- petervaneekelen
- Moderator
- Contacteer:
Ik doe wat Ron doet. Ik snap alle tips wel maar vind het soms ook fijn om de geïmporteerde foto's gewoon in een mapje te bekijken en dan kan het handig zijn om er beeld bij te hebben. Meestal gebruik je een of ander programma om door je raas heen te gaan vandaar alle tips dus het is alleen voor een enkele keer handig.