Het is 28 maart 2024 21:53


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Somali
 Somali
BerichtGeplaatst: 11 aug 2018 12:28 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1.

Fotografie


2.

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Somali
BerichtGeplaatst: 11 aug 2018 12:45 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20715
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooi!! koppie!! Gr. Hans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Somali
BerichtGeplaatst: 12 aug 2018 09:20 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt Hans. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Somali
BerichtGeplaatst: 12 aug 2018 09:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24311
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik denk dat de eerste nog wat fijner had uitgepakt als de poes op de achtergrond helemaal los kwam van die op de voorgrond. Maar twee mooi foto's.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Somali
BerichtGeplaatst: 12 aug 2018 10:08 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Thanks Rob, klopt wel wat je zegt hoor, maar ik kon bijna geen kant op op het balkonnetje bij m'n broer en zat hier aan m'n maximale diafragma van F/2.8 bij 32mm.
Ik had misschien beter nog iets uit kunnen zoomen, want bij 24mm heb ik F/1.8, alleen krijg je dan nog meer storende elementen in beeld die op het balkon en achter het raam aanwezig waren.
Punt is ook eigenlijk dat de kat te dicht op de achtergrond lag, had ik de achtergrond waziger gehad dan had de kat in de achtergrond ook een stuk waziger geweest en dat had denk weer minder mooi geweest.
Ik weet ook nog niet of het veel had uitgemaakt, 32mm F/2.8 of 24mm F/1.8, ik moet nog een hoop gaan uitproberen met dat nieuwe cameraatje, dit waren volgens mij de eerste serieuze foto's die ik ermee maakte.
Doordat de sensor natuurlijk ook nog wat kleiner is dan een APS-c sensor zal je ook minder snel een wazige achtergrond krijgen en zeker als je het ook nog eens vergelijkt met full frame.
Geen excuses of zo, want het is het resultaat dat telt, maar in de toekomst zal ie ook meer gebruikt gaan worden voor landschappen, concerten en de familie-kiekjes. ;)
Ik vind zelf de 1e foto wel leuk, omdat ik ze er met veel pijn en moeite met z'n tweeën op kreeg en de 2e foto vind ik behalve leuk ook best nog wel redelijk mooi. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Somali
BerichtGeplaatst: 12 aug 2018 10:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9843
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Geen verkeerde foto's Ron, al zijn je beelden uit de A77II wel beter.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Somali
BerichtGeplaatst: 12 aug 2018 10:14 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dat is ook ergens wel logisch Matthijs, alle waar naar z'n geld.

Toch denk ik als ik de beelden met de A77 had gemaakt met ISO-1600(waar deze ook op gemaakt zijn) dat ze dan een stuk minder waren geweest dan deze. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Somali
BerichtGeplaatst: 12 aug 2018 10:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9843
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ron62 schreef:
... alle waar naar z'n geld.

Zo is dat Ron! :)
Maar is die A77II dan echt zo slecht, qua ruisprestaties?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Somali
BerichtGeplaatst: 12 aug 2018 10:36 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Met de A77II probeer ik altijd om ISO-400 of lager te gebruiken, alleen in noodgevallen ga ik hoger.
Als je het licht mee hebt dan kun je natuurlijk wel hoger, maar dan is het ook meest niet nodig.
ISO-400 vind ik nog wel te doen, al is het natuurlijk altijd makkelijk als je hoger kunt.
Vergeet ook niet dat de A77II alweer bijna 4 jaar oud is, dus het wordt tijd dat Sony met de versie III komt en die zal denk wel veel beter omgaan met ruis, als ik tenminste zie wat voor stappen Sony de laatste paar jaar op dat gebied gemaakt heeft. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Somali
BerichtGeplaatst: 12 aug 2018 10:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13927
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ga voor je tweede, een mooie close-up.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Somali
BerichtGeplaatst: 14 aug 2018 12:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4580
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie composities. De kwaliteit valt echter wat tegen, vooral bij de onderste. Lijkt toch wel aan de kleinere sensor te liggen denk ik


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Somali
BerichtGeplaatst: 14 aug 2018 13:17 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt Herman en Dennis. :)

Ik ben toch benieuwd wat er tegenvalt Dennis, ik was zelf juist aangenaam verrast door de kwaliteit, zowel van de scherpte als van de ruisprestaties, ondanks de wat kleinere sensor. :dk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Somali
BerichtGeplaatst: 14 aug 2018 13:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4580
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ron62 schreef:
Bedankt Herman en Dennis. :)

Ik ben toch benieuwd wat er tegenvalt Dennis, ik was zelf juist aangenaam verrast door de kwaliteit, zowel van de scherpte als van de ruisprestaties, ondanks de wat kleinere sensor. :dk


Vooral de details in de vacht vallen mij wat tegen. Het zijn geen haren meer, maar een wat pixelig geheel. Ik had dezelfde problemen toen ik nog met mijn Lumix fotografeerde.
Maar ik ben wel een beetje een pixelfreak hoor :D .


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Somali
BerichtGeplaatst: 14 aug 2018 14:22 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ben zelf ook een beetje een pixelpeeper. :blush :P :D

Het neusje ziet er hier volgens mij toch wel redelijk goed uit?
Heb de foto gemaakt op F/2.8 en van knap dichtbij, dus het lichaam van de kat zal zeker minder details hebben.....ik moest wel, want er was weinig licht.
ISO stond op 1600 en denk dat dat toch minder details geeft dan bijv. ISO-200, maar het valt mij zeker voor zo'n klein cameraatje niet tegen.

Hier staat een foto die ook met deze camera gemaakt is en dan op ISO-200 en F/8, dan zijn er natuurlijk veel meer details te zien, ook wat verder weg: viewtopic.php?f=5&t=99252


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Somali
BerichtGeplaatst: 14 aug 2018 14:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4580
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Tja, als je eenmaal fullframe gewend is alles daaronder opeens heel erg wennen vind ik. Nu ook zelfs met foto's gemaakt op de sony A6000 op de reis.

Over de foto; de ogen en neus zien er goed uit. Voor deze ISO waarde presteert deze camera erg goed! Maar ik denk dat deze camera wat minder geschikt is onder moeilijk lichtomstandigheden, als je er echt topbeelden uit wil trekken. De foto van de herdershond ziet er wel een stuk beter uit :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Somali
BerichtGeplaatst: 14 aug 2018 14:54 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben (nog) geen full frame gewend.....helaas. ;)
Ik heb wel de Sony A55(als back-up) waar meest de Tamron 17-50mm F/2.8 op zit en vind de A77II al een stuk beter en meer dynamisch bereik.
Ik denk dat de kwaliteit van dat kleintje minstens net zo goed is als van de A55, zoniet beter.
In donkere omstandigheden moet ie zich nog gaan bewijzen, want ik wil er eigenlijk ook tijdens concerten foto's mee gaan maken en ik hoop eigenlijk dat dat er wel een beetje mee zal gaan.

Onder moeilijke omstandigheden is het natuurlijk altijd beter om met een moderne full frame te fotograferen, die nieuwe camera's hebben totaal geen moeite met ISO-8000 en hoger. :shock
Het punt is dat je bij de meeste concerten geen camera met verwisselbare lenzen mee naar binnen mag nemen, dus daarom wil ik het hiermee gaan proberen.
Ik ben nu aan het proberen om wat slow-motion beelden te maken van onze hond die aan een bot ligt te knagen, erg leuke dingen krijg je dan te zien bij 10x vertraagd en de kwaliteit ziet er goed uit.
Nu nog een keer proberen om 'm een stukje rennend in slow-motion erop te zetten, maar eerst maar es een beetje onder de knie zien te krijgen, want het valt nog niet helemaal mee om dat perfect te doen. :knip2


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed