Frans schreef:
Gefeliciteerd.
Duurt niet lang en je bent gewend aan het verschil.
Wil je weer mooier bokeh, meer scherpte ....
Je bent niet alleen in de wereld van full-frame binnegetreden maar ook die van de kapitaalvernietiging.
Want uiteindelijk komt die 5D zoveel er toch.
Is niet cynisch bedoeld. Ik spreek uit een rijke persoonlijke ervaring.
Ik neem direct van je aan dat je het niet cynisch bedoeld. Toch kan ik het (zonder op enige wijze in mijn wiek geschoten te zijn

) inhoudelijk niet met je eens zijn. Tenzij je elke foto die je maakt, kapitaal vernietiging vindt?
Ik heb een tijd te overbruggen tot de 5D (of vergelijkbaars) er komt, want die kan ik simpelweg nu nog niet betalen. En die tijd kan ik overbruggen met mijn 650D, of met de 6D die nu heel betaalbaar is. Zal ik aan de 6D wennen? Graag!!! Ik verheug me op hoeveel makkelijker ik minder optimale lichtsituatie aan zal gaan kunnen!
Is de 6D uiteindelijk iets heel anders dan de 5D, natuurlijk! Mag ik hopen voor dat enorme prijsverschil

. Maar zal ik de tijd die ik nu tegemoet ga een stuk blijer doorkomen met de 6D als met de 650D? Absoluut! En daar gaat het om.
Daarnaast is de 6D een hele prima reserve/tweede camera straks naast de 5D, dus ook dan zal ie zijn nut nog hebben. Dus kapitaalvernietiging, nee, zo kan ik het toch echt niet zien.
Verder dank voor alle goede wensen!