HilmavG schreef:
Nuelle schreef:
Hele mooie plaat!
Niet scherp maar ik vermoed dat je Imgur gebruikt? Ik heb de laatste paar keer problemen met Imgur als ik uit ga van de 900 px langste zijde. Pak ik groter, is alles weer scherp.
Ik vind verder je ruis in de foto niet mooi. Als je het er later ingezet hebt zou ik het er weer uithalen. Is het zo in de foto dan staat je licht niet goed.

Ik heb hem via Flickr geupload, origineel is gelukkig wel scherp.
De ruis vind ik juist leuk, ben gek op een beetje ruis, vind het bij de kleuren passen. Ik heb de ruis er idd later ingezet, maar ik begrijp wel dat niet iedereen daar van houd.
Ruis kan zeker mooi zijn. ;-) En als je het bewust gedaan hebt dan heb ik niks gezegd
Ruis is altijd zo'n "dingetje". Iedereen koopt de beste lenzen en apparatuur om zo scherp mogelijk en zo min mogelijk ruis te krijgen. Of in de studio de beste lampen om onderbelichting te voorkomen. Maar in de bewerking kan je dan weer wel ruis toevoegen.
Maar ik ben het wel met je eens! Een korrel in de foto kan zeker zeer mooi zijn. Beetje rauw. Ik hou ervan. In deze plaat immiteert je korrel verdacht veel de ruis die krijgt door verkeerde belichting. ;-) Dat vind ik dan weer zonde want de plaat is echt erg mooi. Vandaar mijn reactie. Ik dacht ik leg het toch even uit voor de volledigheid ;-)