Ik heb een testje gedaan, helaas niet buiten want er staat veel te veel wind om bloemen te fotograferen. Dus binnen gedaan, vlak achter elkaar dus gelijke omstandigheden.
Direct uit de camera alleen omgezet naar jpg en verkleind zonder verscherping.
35mm f2
35mm f2 crop van 100%
En hetzelfde met de 27mm f2.8
en crop van 100%
Ik weet niet hoeveel invloed het overzetten van raw naar jpg heeft op de scherpte.
De 27mm gebruik ik meestal voor straat fotografie als ik veel loop omdat deze combinatie heel licht is, er niet zo opvallend uitziet en de files groot genoeg zijn om te croppen als je met de 27mm teveel in beeld hebt.
Als ik de T3 heb, houd ik de T2 uitsluitend voor straatfotografie. Vwb de prime lenzen, die zijn idd zwaarder maar de kwaliteit is ook beter. Ik gebruik ze meestal in de studio. Ik heb de 18-135mm en ik heb de 50-140 gelijk met de T3 besteld.
Waarom ik de T3 heb besteld omdat ik met de T2 veel problemen heb gehad tijdens het fotograferen tijdens concerten waar het licht erbarmelijk is. De T2 heeft dan toch teveel moeite met focussen en blijft mij teveel hunten. Ik had teveel net niet scherpe opnames door het te traag focussen. De T3 is volgens de reviews veel sneller plus dat de 50-140 vast f2.8 is en de 18-135 f3.5-5.6 is wat dus niet meehelpt als er weinig licht is.
Het is natuurlijk allemaal afhankelijk van wat je fotografeert en waar je interesse ligt.
Vwb de batterijen deel ik de mening van Peter.