Ik zie dat het verschil tussen de 1D X en de 5D mark III ongeveer 400 gram is......1340 gram tegenover 950 gram.
Ik denk dat je ook die 5D op een gegeven moment zat zal worden, al zal dat misschien iets langer duren als bij de 1D.
Maar we worden alleen maar ouder en niet jonger en ook dat werkt vaak niet mee en het zal alleen maar lastiger worden.
Ik heb al van verschillende mensen hier op het forum gelezen dat ze overgestapt zijn op een kleiner en lichter camerasysteem, bijvoorbeeld Fran en Frans zijn allebei overgestapt van full frame Canons(als ik het goed heb) naar een veel lichtere systeemcamera van Fuji.
Zelf heb ik dit
http://www.bgrip.com/bh-camera-holster/ aangeschaft van de week, nadat ik 'm eerst een dag van m'n zwager had geleend.
Gisteren nog een hele dag mee in Ouwehands Dierenpark gelopen en dat ging helemaal prima, het in- en uit-klikken is even wennen, maar als je het eenmaal door hebt gaat ook dat prima.
De complete holster kostte me nog geen €40,-, dus is misschien ook het overwegen waard.
Ik zie dat je in Hulst woont en dat is best wel een redelijk stukje vanaf Naaldwijk, maar mocht je in de buurt zijn of zo dan mag je dat holster altijd proberen als je wilt.
Je hebt tegenwoordig ook andere manieren om je camera op te hangen aan je riem, of aan je cameratas, je zou daar misschien ook nog naar kunnen kijken.