Ik heb momenteel 3 2 gig Ultra 2 Sandisk kaartjes. Aangezien ik deze week
Wat adviseren jullie? 2x 2 gig erbij? of 2x4 gig erbij, en dan Sandisk of een ander merk? En welke soort (als in ultra/extreme 3/extreme 4)?
Hellup

De CF-kaart is verkrijgbaar in 4 en 8 gigabyte en de SD-kaart alleen in 4GB-uitvoering. Het handige van de SD-kaart is dat 'ie knikbaar is, zodat je geen geheugenkaartlezer nodig hebt om het kaartje te kunnen uitlezen; hij past meteen in een usb-poort. Maar is het niet gewoon kleurrijk speelgoed en kun je niet beter de échte Extreme-kaarten kopen? Dat is niet het geval: de CF-kaart is tweemaal zo snel als de SanDisk Extreme III-kaart en is 5 MB sneller dan de SanDisk Extreme IV-kaart.

5MB sneller?Martinvh schreef:De CF-kaart is verkrijgbaar in 4 en 8 gigabyte en de SD-kaart alleen in 4GB-uitvoering. Het handige van de SD-kaart is dat 'ie knikbaar is, zodat je geen geheugenkaartlezer nodig hebt om het kaartje te kunnen uitlezen; hij past meteen in een usb-poort. Maar is het niet gewoon kleurrijk speelgoed en kun je niet beter de échte Extreme-kaarten kopen? Dat is niet het geval: de CF-kaart is tweemaal zo snel als de SanDisk Extreme III-kaart en is 5 MB sneller dan de SanDisk Extreme IV-kaart.

ik wil juist die van 4 gig gebruiken tijdens de ceremonie, zodra we naar buiten gaan, ander kaartje, aangezien ik niet tijdens de ceremonie ineens met een vol kaartje sta.Nagtie schreef:nee tuurlijk niet Vincent per uur! alle snelheid gaat per uur. haha
Ik heb zelf 2x 2 gb en 1 maal 1 gb. Voor mij genoeg. Ik heb maximaal 3 gb per dag geschoten nu. Op vakantie heb ik ook genoeg aan 5 gb.
2 gb geeft mij de mogelijkheid om de zoveel tijd te wisselen, met een bruiloft moet je er niet aan denken dat er iets mis gaat en je 500 foto's kwijt bent. met 2gb is het nog een ramp maar dan is het de helft.
als ik zo iets gevoeligs zou doen zo ik haast denken om na iedere foto de kaart te wisselen dat kan natuurlijk niet maar je kan er daarom imo liever 10 van 1 gb hebben dan 2 van 5 gb.

DAT ONDERSCHRIJF IK VOLKOMEN.Henry schreef:Ik ga je een staande ovatie geven als je een 4gb-kaartje tijdens de huwelijksceremonie weet vol te schieten (mag in JPG hoge resulutie, maar ook in RAW) zonder meer aandacht te trekken dan het bruidspaar