Het is 29 maart 2024 00:33

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Auteur Modellen dag interesse peiling.
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 21:01 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3352
Woonplaats: Harderwijk (Hierden)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Lunchen enz koffie en nog meer kunnen we ook in de zaal regelen. Dan moeten we wel zaalhuur betalen maar dan zit kofie thee en ijswater erbij in.. Je kunt dan een broodjes lunch doen kosten een euro of 6 a 8 p.p. Moeten dan gewoon een toaal prijs vragen .. Je kunt ook naar het naast gelegen terras en op eigen gelegenheid wat eten bestellen. Buiten de zaal staan ook een aantal picknick tafels voor de genie die hun eigen broodjes mee willen nemen. Ik zou persoonlijk voor de zaalhuur gaan met onbeperkt koffie thee en ijswater. Zou de lunch aan de mensen zelf overlaten.. Alleen voor de modellen samen lappen. Er komen snel een hoop dingen extra bij natuurlijk. Dus vandaar ik dicht zeg om de kosten zolaag mogelijk te houden. Het is wel aan te raden om snel een datum vast te leggen omdat ik dan een bepaalde zaal kan laten vastzetten (de Schaapskooi) met tussen wand ene ruimte omkleedruimte en visagie de schaapskooi voor de shoot in zelfde gebouw ook toiletten. foto komt er zo aan.

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie


Laatst bijgewerkt door Cinemovie op 16 jun 2009 21:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 21:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8553
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Maar die modellen houden er toch een cd met foto's aan over? Hebben ze weer foto's voor hun portfolio.
Waarom moeten de fotografen voor hun lunch betalen? :S


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 21:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi Cinemovie...

Waar zou de huur van die ruimte dan opkomen??
Ik denk dat naats een zaal een hotel kamer ook wel leuk is... dan heb je zo ie zo 2 binnenruimtes! Ook wel fijn als het slecht weer blijkt te zijn! als we alleen huur moeten betalen voor wat thee en koffie vraag ik mij af of dat niet hele dure thee en koffie is?

wie wat betaald moeten we denk ik even bekijken als het zover is...
Ik hink wat dat betrefd op 2 benen. Aan de ene kant nodigen wij ze uit dan is het over het algemeen dat de fotograaf de kosten voor zich neemt.. aan de andere kant krijgen zij weer foto's... maar dan kun je je weer afvragen of die foto's bij een dag als vandaag voldoende zijn om te gebruiken uit het portfolio... en ik denk dat die 3 euro voor een lunch toch ook geen ramp is?

Ik moet zeggen de 4 modellen die ik gisteren heb benaderd blijven behoorlijk snel meestal gaat dat wat sneller...

Ik zou wel graag nog 1 iemand erbij willen... want dan hebben we 10 mensen en eventueel Ynske..
Dus Wendy kom jij ook?? haha!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 21:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3352
Woonplaats: Harderwijk (Hierden)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Kan ik je nu geen antwoord opgeven. helaas als ik de directie spreek gooi ik het ff in de groep... misschien kunnen we wel gratis regelen als ik bv. zeg dat we ook een aantal foto's van het hotel beschikbaar stellen voor reclame doeleinden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 21:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
uiteraard!
kunnen we dat aanbieden...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 21:52 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gaat de goede kant op.
Maar ik ben ook van mening dat de modellen veel fotomateriaal krijgen waar ze zeker wat mee kunnen. Misschien niet van mij :D Maar er zijn er genoeg bij die wel al ervaring hebben en wat behoorlijks af kunnen leveren uit een studio.

Dus ik denk dat het een basis moet zijn dat we er allemaal beter op worden. En ook gewoon hun lunch zelf moeten betalen, moeten wij ook. En wij staan er eigenlijk ook alleen maar voor onze lol en ervaring. De overige kosten nemen we ook al voor onze rekening ;)
En ik ben ook wel voor dat het model ook inspraak heeft op de fotoshoot.
Samen kun je dan ook weer aan ideeen werken. Zeker als je nog niet zo veel ervaring hebt en nog niet zo veel ideeen hebt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 21:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 77
Woonplaats: Loon op Zand
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nagtie schreef:
wie wat betaald moeten we denk ik even bekijken als het zover is...
Ik hink wat dat betrefd op 2 benen. Aan de ene kant nodigen wij ze uit dan is het over het algemeen dat de fotograaf de kosten voor zich neemt.. aan de andere kant krijgen zij weer foto's... maar dan kun je je weer afvragen of die foto's bij een dag als vandaag voldoende zijn om te gebruiken uit het portfolio... en ik denk dat die 3 euro voor een lunch toch ook geen ramp is?


Ben ik met je eens. Ik ben een hardstikke amateur, dus is het maar de vraag of ze een bruikbare cd voor de portfolio krijgen. Maar wellicht zijn de anderen wel meer deskundig.

Ik wil het wel meemaken. Noteer mij maar.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 22:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1834
Woonplaats: Drunen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als het ervaren of semi-ervaren modellen zijn ben ik niet de beroerdste en wil ik best mee betalen om die meisjes niet om te laten komen vd honger hoor :D

Als het meiden zijn die het voor de eerste keer doen, zou ik zeggen dat beide partijen idd gewoon blij mogen zijn met de mogelijkheid ;)
( mede omdat wij dan ook meer werk hebben qua aansturen vd modellen ;) )


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 22:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
zullen we deze discussie even parkeren tot een datum? want dan kunnen we kijken wat voor modellen we binnen kunnen krijgen. Het zullen geen erg ervaren modellen zijn denk ik.

Ik wacht nog op de agenda van Frits, aittes en Alpha (heeft al aangegeven dat het nog even duurt).
Heb jij enig idee wanneer je dat rooster krijgt? want voor modellen en visa's hebben we wel even nodig om iets te vinden.
Op dit moment zijn de meeste data's in Augustus en september nog vrij te noemen.
Het zal dus zo ie zo in het weekend worden, en persoonlijk heb ik een voorkeur voor de zaterdag, maar het mag ook wel op zondag van mij...


Laatst bijgewerkt door Niels op 16 jun 2009 22:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 22:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 188
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Wendy schreef:
Maar die modellen houden er toch een cd met foto's aan over? Hebben ze weer foto's voor hun portfolio.
Waarom moeten de fotografen voor hun lunch betalen? :S

k deel je mening helemaal


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 23:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bij voorkeur niet 12 en 19 september zoals ik al aangegeven had ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 17 jun 2009 07:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6153
Woonplaats: Soest
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Vin1 schreef:
Bij voorkeur niet 12 en 19 september zoals ik al aangegeven had ;)



Rond die data word ik vader, dus bij voorkeur ik ook niet :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 17 jun 2009 08:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Alpha200 schreef:
Vin1 schreef:
Bij voorkeur niet 12 en 19 september zoals ik al aangegeven had ;)



Rond die data word ik vader, dus bij voorkeur ik ook niet :)


Spannend :D Dat mag je natuurlijk niet missen ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 17 jun 2009 08:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6153
Woonplaats: Soest
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Nou eigenlijk niet he? :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 17 jun 2009 11:45 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1071
Woonplaats: Opglabbeek - Belgie
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik volg het topic, eens zien wat eruit komt.

Mijn mening over TFCD of TFP.

Als fotograaf is dit een gelegenheid om te oefenen, zeker wat licht betreft. Maar als je een shoot doet van bv. een 2tal uur. Spendeer een behoorlijk deel van je tijd aan een aantal 'safe-shots' waarvan je zeker bent dat ze lukken.
De rest van de tijd gebruik je dan om te oefenen/spelen en experimenteren met je licht. Daar komen ongetwijfeld ook een aantal mooie foto's uit. En mocht dit niet het geval zijn....toch helemaal niet erg.


Ik deel ook de mening van Wendy en Ynske, of het moet al een erg goed model zijn.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 18 jun 2009 21:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik laat de discussie over die modellen even helemaal links liggen, omdat ik denk dat die niet nu hier gevoerd moet worden.
En dan denk ik vooral door mensen die meegaan.
We zullen uitkijken naar modellen naar modellen voor wie dit een zelfde nieuwe ervaring is als voor ons, en die dus geen financiele vergoeding als eis hebben.

Ik heb nu van iedereen bericht gehad over de datum.. Ik heb nu een voorstel aan Alpha gestuurd omdat hij een dienst rooster heeft waar hij op moet wachten. Ik hoop dat die snel rond is zodat ik de fotograaf kan boeken en de modellen kan zoeken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 18 jun 2009 23:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6153
Woonplaats: Soest
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Hello people,

Ik krijg hopelijk in de loop van volgende week mijn rooster.
Gezien de tijd is het ook prima als jullie lekker verder plannen. Ga ik de volgende keer gewoon mee :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 18 jun 2009 23:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De data die ik in gedachte heb zijn 30 augustus, volgens mijn gegevens kan dan iedereen. Alleen voor Alpha is dat dus de vraag!
We kunnen onze begroting gewoon houden op zonder alpha.. en als hij dan toch kan, dan delen we het gewoon nog eens. Zo geld dat ook voor Ynske, die pas op de dag zelf kan bepalen of ze erbij kan zijn.


Wel jammer als je er niet bij kan zijn Alpha, zeker al het door je werk komt


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 19 jun 2009 00:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dit heb ik geplaatst opzoek naar modellen, op Dutchheaven, een site die speciaal is voor het contact tussen fotografen, modellen, en visagisten en zo.
Er is nu een antwoord over de lunch! iedereen betaald die zelf. Overigens vind ik dat de visagist die voor niets komt en de fotograaf best van ons de lunch kunnen krijgen, want die zouden zeker het dubbele kunnen vragen!

Citaat:
On 2009-06-19 00:59, nagtie wrote:
Hallo
op zondag 30 augustus heb ik samen met een ander forum een modellendag georganiseerd.
Dat houdt voor nu in dat we een zaaltje en een hotelkamer huren in een hotel in Hulshorts, dit ligt tussen Nunspeet en Harderwijk in, vlakbij sauna de zwaluwhoeve.

Naast de binnen ruimtes zijn er buiten nog vele plaatsen die bezocht kunnen worden, en gebruikt worden als fotolocatie. Zo zijn er mooie tuinen, meertjes, het veluwe meer, en zelf een zeilboot (niet de hele dag) ter beschikking.

Er komen die dag ongeveer 10 tot 12 fotografen en fotografinnen. (er zijn nog een paar plaatsjes voor de liefhebbers) het nivo van de fotogragen is nogal verschillende, van erg veel ervaring tot geen ervaring, om die reden is er een wel ervaren fotograaf uitgenodigd die in de ochtend een workshop geeft, en daar aansluitend wat individueel begeleid, zodat iedere fotograaf met mooie plaatjes naar huis gaat.
We willen de meer en minder ervaren fotografen aan elkaar koppelen, om er zo voor te zorgen dat ieder koppel mooie plaatjes maakt.
Dit om er voor te zorgen dat niet alleen de fotograaf met een bevredigend gevoel naar huis gaat, maar ook zodat het model een bruikbare aanvulling heeft op zijn/haar portfolio.

De dag zal puur op TF/CD basis plaats vinden. Dus ieder zijn eigen kosten, wat inhoud dat het drinken dat er is voor algemeen gebruik is, maar dat je zelf je eigenlunch moet mee nemen of bestellen in het restaurant.

De dag zal een ontspannen maar serieuse sfeer gaan hebben, derhalve zullen modellen en fotografen zo min mogelijk gekoppeld worden, zodat iedereen op de dag zelf nog wat kan kijken met wie hij of zij wilt samen werken, en derhalve is er alle ruimte om aan te geven wat je graag op de foto zou willen terug zien, en vooral ook wat niet.
Er komt voor die dag 1 contract die voor iedereen gaat gelden, zodat we daar geen gezeur mee hebben!

We zoeken eigenlijk 5 tot maximaal 10 modellen.
en naast de visagiste die we nu hebben, is ook nog wel plaats.

Laat het me vooral weten als het je wat lijkt zodat we concrete afspraken kunnen maken.

Groet Niels




Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 19 jun 2009 00:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1834
Woonplaats: Drunen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ziet er goed uit Niels ! ben benieuwd naar de reacties :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed