Nuelle schreef:
Tot nu toe sla ik al die mappen steeds op maar Apple zei, hij slaat alles op. Maar is dat wel zo?
Dat is zo. Misschien op een paar kleine dingetjes na. Koop 'vandaag' een nieuwe Mac en restore de backup van 'gisteren'. Dan ga je 'bijna' verder met waar je gebleven bent. En inmiddels een paar keer een volledige backup terug gezet vanaf de Timemachine.
In principe backupt je Timemachine alles. Om iets niet te willen backuppen kan je mappen excluden.
Overigens mijn werkwijze: foto's importeer ik binnen Lightroom naar mijn Macbook. Na bewerking sla ik op, wat ik wil bewaren, in de iCloud (kost 3 euro per maand) en de iCloud wordt gesynchroniseerd naar Stackstorage bij TransIP. Ook mijn LR bibliotheek sla ik daar op (dus mijn bewerkingen worden meegenomen). Dubbele opslag buiten de deur. Je kan nog overwegen om ook nog een backup te maken naar externe schijven uiteraard.
Timemachine maakt backups en doet dat incremental. Je hele historie wordt bewaard tot de TM vol is. Vanaf dat moment gaat het backuppen door maar wordt de eerste backup weggegooid.
Stel je hebt een foto gemaakt een paar maanden geleden en die heb je gisteren per ongeluk weggegooid. Geen paniek want je kan je backup op je TM 'mounten' en zo door je oude backup heen wandelen om je foto weer terug te kopieren.