Het is 19 maart 2024 12:53

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Krimml
 Krimml
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 17:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 38
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Fotografie
Hallo

Als forumnieuweling hier een eerste beeld.

Op deze plek ben ik in mijn tienerjaren vaak geweest.
Toen stond mijn fotografie nog in de kinderschoenen, en ik fantaseerde toen al hoe het zou zijn om hier een keer met een model te fotograferen. Gezien dat toen ook al mijn belangrijkste richting van had gemaakt. Het is gewoon een epische plek!

Inmiddels een aantal jaren verder besloot ik in 2015 dat dat idee eens werkelijkheid moest gaan worden. Ben er toen heen gegaan met een model... en faalde! Kwam wel met veel andere mooie beelden thuis. Maar uitgerekend die locatie was me niet gelukt. We hadden toen nogal een probleem met spray.

Ze zeggen wel eens, de aanhouder wint!
Wederom heb ik een hoop camera en flitsapparatuur in de auto gegooid en ben er heen gereden.
Deze keer kwam er wel uit wat ik wilde dat eruit kwam.

Fotografie

Grtz,
Mark


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Krimml
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 17:54 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 48924
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een sprookjesachtige foto.

Ik heb een tijdje zitten kijken om de prins op het witte paard tevoorschijn te zien komen.
Helaas.

Voor het web is de foto voor mij net wat te verscherpt.
Vooral in de waterpartij.
Maar dat is een kleingheid.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 18:36 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24302
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Romantiek ten top, dit roept onmiddelijk Caspar David Friedrich in herinnering. Je hebt er een hoop moeite voor gedaan maar dat was het wel waard, zeer fraai.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 19:04 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1025
Woonplaats: Hank
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Hee Marc, vet cool je op dit forum tegen te komen :upc :upc
Zonder gein: plaats regelmatig werk aub. Je type foto,s kom je hier zelden tegen en ik denk dat het voor velen een bron van inspiratie kan zijn


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 19:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24311
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Prachtig werk Mark! :good2


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 19:52 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4456
Woonplaats: Lisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Prachtige lichtval. Je moeite wordt beloond. Als je een beeld in je hoofd hebt krijg je het er niet meer uit. Episch zeker!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 19:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 895
Woonplaats: Tilburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ben er vorig jaar ook nog geweest, prachtige locatie voor dit soort foto's te maken. Wilde dit ook doen maar was helaas veel te druk.
Prachtfoto dat in ieder geval.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 20:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 38
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Frans schreef:
Een sprookjesachtige foto.

Ik heb een tijdje zitten kijken om de prins op het witte paard tevoorschijn te zien komen.
Helaas.

Voor het web is de foto voor mij net wat te verscherpt.
Vooral in de waterpartij.
Maar dat is een kleingheid.

Ik roep wel eens, verkleinen is zo een beetje het ergste wat ik kan doen met mijn werk. Het is eigenlijk niet gemaakt voor miniformaat.

petervaneekelen schreef:
Romantiek ten top, dit roept onmiddelijk Caspar David Friedrich in herinnering. Je hebt er een hoop moeite voor gedaan maar dat was het wel waard, zeer fraai.

Het was een hele missie inderdaad. Uiteindelijk hangt dit beeld nu op 1x1.5 meter aan de muur bij mij thuis.

ppp schreef:
Hee Marc, vet cool je op dit forum tegen te komen :upc :upc
Zonder gein: plaats regelmatig werk aub. Je type foto,s kom je hier zelden tegen en ik denk dat het voor velen een bron van inspiratie kan zijn

We gaan het zien ;) Ik ben geliefd en gehaat ;)

Rob Olivier schreef:
Prachtig werk Mark! :good2

Dank je :)

janjan33 schreef:
Prachtige lichtval. Je moeite wordt beloond. Als je een beeld in je hoofd hebt krijg je het er niet meer uit. Episch zeker!

Ik roep altijd, het maakt niet uit als iets mislukt. Zolang je het daarna maar goed doet.

Canon-6D schreef:
Ben er vorig jaar ook nog geweest, prachtige locatie voor dit soort foto's te maken. Wilde dit ook doen maar was helaas veel te druk.
Prachtfoto dat in ieder geval.

Het is daar altijd druk, busladingen mensen! Heb niet voor niets een bijna onmogelijke plek gekozen ;)
Dan komt er ook nog eens bij dat je ontzettend de aandacht trekt als je zo een beeld gaat maken waarbij veel apparatuur komt kijken. Hele batterijen toeristen begonnen zich te vormen aan de kant. Die vervolgens allemaal met hun telefoon foto's van ons begonnen te maken. Ofja, vooral van het model. Zo knap ben ik niet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 20:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 113
Woonplaats: Ieper (B)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het driehoekje witte lucht trekt veel aandacht. De foto zou ik daarvoor bovenaan wat wegknippen. Voor de rest is het een prachtfoto.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 21:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1356
Woonplaats: Gent
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Gewoonweg prachtig!!!!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 21:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1999
Bezwaar bewerken: Nee
Mooi beeld en binnenkomer...………..Welkom!!
Driehoekje zou voor mij juist mogen blijven, het verklaard het mooie lichtspel in de waternevel...….Mooi om te lezen hoe e.a. zijn oorsprong kent!!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 21:11 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41841
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Van mij mag er ook een stukje van de bovenkant af, driehoekje trekt redelijk de aandacht.

Mooi verhaal bij een hele fraaie foto.
Wordt genieten van de beelden als dit je standaard is. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 21:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 38
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik doe ongeveer een week over het bewerken van een foto als deze. Daarbij heb ik wel wat zitten spelen met het hoekje bovenin. Mijn uiteindelijke conclusie is dat het meer dieptewerking geeft aan het beeld. En daarom is het erin gebleven. Tezamen met meer van het beeld zelf. Want ik wil het liefst 3:2 als verhouding in mijn beelden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 22:44 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20706
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Schitterende foto, chapeau!! Gr. Hans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 23:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Voor mij sta je hier op eenzame hoogte met dit soort foto’s. Voor mij heb je het fotograferen tot ware kunst verheven! : good


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 10 jan 2019 09:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Nice!!!! :chapeau
Ik ben zelf ook bedreven in de post processing (niet in mijn studio werk maar vooral daarbuiten en als ik tijd heb om even los te gaan ;-) ) dus super leuk dit op PD te zien!!

Je bent fan van de paars/blauwe kleur denk ik. Ik zie het in je vorige plaat ook terug. Mooi.
Ik weet niet of je op "mee denkers" zit te wachten maar ik denk ff mee. Vind je het niks dan maakt dat ook niet uit :D Maar zeg t wel ff want ik weet hoe irritant "meedenken" kan zijn als je zelf tevreden over een plaat bent.
Als ik naar de foto kijk zou het ook mooi zijn wat meer met de fog te doen. Het verlegd het blauw iets waardoor je nog meer de nadruk op de diepte en de lichtbron bovenin legt. Ik weet niet waar jij je brushes het liefst vandaan haalt, maar Brusheezy heeft super fijne fog brushes. Met en zonder texture. Scheelt tijd ;-)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 10 jan 2019 09:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 38
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Henry schreef:
Voor mij sta je hier op eenzame hoogte met dit soort foto’s. Voor mij heb je het fotograferen tot ware kunst verheven! : good
Dat is leuk om te horen. Ben daar zelf niet zo mee bezig hoe goed ik wel of niet ben. Als je dat doet verlies je jezelf. Fotografie is mijn grootste passie. Leef ervoor. Zelfs mijn vriendin komt uit de fotografiesector. Er is geen dag dat ik er niet mee bezig ben.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 10 jan 2019 10:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 38
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Nuelle schreef:
Nice!!!! :chapeau
Ik ben zelf ook bedreven in de post processing (niet in mijn studio werk maar vooral daarbuiten en als ik tijd heb om even los te gaan ;-) ) dus super leuk dit op PD te zien!!

Je bent fan van de paars/blauwe kleur denk ik. Ik zie het in je vorige plaat ook terug. Mooi.
Ik weet niet of je op "mee denkers" zit te wachten maar ik denk ff mee. Vind je het niks dan maakt dat ook niet uit :D Maar zeg t wel ff want ik weet hoe irritant "meedenken" kan zijn als je zelf tevreden over een plaat bent.
Als ik naar de foto kijk zou het ook mooi zijn wat meer met de fog te doen. Het verlegd het blauw iets waardoor je nog meer de nadruk op de diepte en de lichtbron bovenin legt. Ik weet niet waar jij je brushes het liefst vandaan haalt, maar Brusheezy heeft super fijne fog brushes. Met en zonder texture. Scheelt tijd ;-)


Dank je voor het meedenken :) Ik lees en hoor altijd alles en iedereen aan. En geef er mijn idee op terug.

Ik werk niet veel met photoshop of lightroom. Ik doe eigenlijk alleen aan colorgrading. Voor sommige foto's gebruik ik mistkanonnen om het mistig te krijgen in een beeld. Doe dat nooit met photoshop. Mist gaat overal mooi tussen zitten. Het geeft een heel mooie dieptewerking. Dat krijg je nooit zo voor elkaar met laagjes die je bovenop een beeld gaat leggen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 10 jan 2019 10:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
markderoophotography schreef:
Nuelle schreef:
Nice!!!! :chapeau
Ik ben zelf ook bedreven in de post processing (niet in mijn studio werk maar vooral daarbuiten en als ik tijd heb om even los te gaan ;-) ) dus super leuk dit op PD te zien!!

Je bent fan van de paars/blauwe kleur denk ik. Ik zie het in je vorige plaat ook terug. Mooi.
Ik weet niet of je op "mee denkers" zit te wachten maar ik denk ff mee. Vind je het niks dan maakt dat ook niet uit :D Maar zeg t wel ff want ik weet hoe irritant "meedenken" kan zijn als je zelf tevreden over een plaat bent.
Als ik naar de foto kijk zou het ook mooi zijn wat meer met de fog te doen. Het verlegd het blauw iets waardoor je nog meer de nadruk op de diepte en de lichtbron bovenin legt. Ik weet niet waar jij je brushes het liefst vandaan haalt, maar Brusheezy heeft super fijne fog brushes. Met en zonder texture. Scheelt tijd ;-)


Dank je voor het meedenken :) Ik lees en hoor altijd alles en iedereen aan. En geef er mijn idee op terug.

Ik werk niet veel met photoshop of lightroom. Ik doe eigenlijk alleen aan colorgrading. Voor sommige foto's gebruik ik mistkanonnen om het mistig te krijgen in een beeld. Doe dat nooit met photoshop. Mist gaat overal mooi tussen zitten. Het geeft een heel mooie dieptewerking. Dat krijg je nooit zo voor elkaar met laagjes die je bovenop een beeld gaat leggen.

Ik zal eens kijken waar jij mee werkt.
Trouwens, de bewerking met photoshop waar je mist toevoegt dmv laagjes stapelen is meer een beginners methode. ;-)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Krimml
BerichtGeplaatst: 10 jan 2019 15:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6179
Woonplaats: Oosterblokker (NH)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zucht!! wat een pracht foto. Jaloers (niet afgunstig hoor).


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed