Het is 28 maart 2024 11:03


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Patrick
 Patrick
BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 01:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Patrick
BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 07:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heel mooi uitgelicht! :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Patrick
BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 07:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
:super


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Patrick
BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 08:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 895
Woonplaats: Tilburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zeer geslaagde foto Xafke.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Patrick
BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 10:03 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1025
Woonplaats: Hank
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ja netjes hoor . Goede balans in licht, is toch effe puzzelen. wat voor licht heb je gebruikt?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Patrick
BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 11:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 38
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Het is een leuk beeld. Maar of ik me dit vanavond nog herinner? Ik denk het niet.
Ik zeg altijd een flitsfoto is meer dan alleen een flitser neerzetten en iets verlichten of meer laten contrasteren. The next level is dat flitslicht inplanten in de setting die je op dat moment daar hebt. Matchend maken met de omgeving. Je hebt daar dat hele gele licht van de zon. En vervolgens het wittere licht van je lichtbron. Ik zie dit soort beelden niet als een registratie, het is geen pak melk dat kleurecht moet zijn omdat de klant anders niet weet hoe het eruit ziet. Ik zie dit soort beelden als een gevoel, een herinnering. En kleur kan daar heel versterkend op werken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Patrick
BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 11:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
markderoophotography schreef:
Het is een leuk beeld. Maar of ik me dit vanavond nog herinner? Ik denk het niet.
Ik zeg altijd een flitsfoto is meer dan alleen een flitser neerzetten en iets verlichten of meer laten contrasteren. The next level is dat flitslicht inplanten in de setting die je op dat moment daar hebt. Matchend maken met de omgeving. Je hebt daar dat hele gele licht van de zon. En vervolgens het wittere licht van je lichtbron. Ik zie dit soort beelden niet als een registratie, het is geen pak melk dat kleurecht moet zijn omdat de klant anders niet weet hoe het eruit ziet. Ik zie dit soort beelden als een gevoel, een herinnering. En kleur kan daar heel versterkend op werken.


Bewijs eens wat je zegt door zelf een portret met flits zo uit te lichten zoals je hier zegt; geef het voorbeeld eens


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Patrick
BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 11:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 38
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik heb een website helemaal vol, die mag je zelf opzoeken.
Ik voel geen drang me te bewijzen. Dat is voor kleine jongens.
En bovendien niet leuk voor dit topic, beetje respectloos zelfs.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Patrick
BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 11:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1356
Woonplaats: Gent
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Heel erg mooie foto. Mooi van licht en kleuren.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Patrick
BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 13:37 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24350
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie foto, Xavier. Ik vind het wat wittere licht geen probleem maar juist wel lekker, ik ben niet zo'n fan van dat gele licht. Dat daarmee eea minder natuurlijk oogt lijkt me geen punt, het is overduidelijk geposeerd dus zowiezo niet natuurlijk. Mijn (minieme) kritiekpuntje is meer de uitgebeten lichtpartij die ik minder prettig vind kijken. Als je dit van statief hebt gedaan zou je vooraf even wat onderbelichte shots kunnen maken om dat op te lossen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Patrick
BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 13:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2806
Woonplaats: Andijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
ik vind het licht heel mooi, landschap prachtig, pose enigszins ongemakkelijk en gemaakt en een beetje jammer.. hanen in de zijn is niet echt een jongenspose vind ik.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Patrick
BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 21:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank je wel voor de feedback maar zo zie je dat er veel zich wat aan mispakken of hoe een beeld binnen komt.
Dit is niet geposeerd maar gewoon spontaan. Ik had de jongen opdracht gegeven samen met zijn zus wat te ravotten op het strand. Hij staat er een beetje uitdagend te wachten op een aanval van zus. :mep :mep :mep

Hij en zijn zus zijn twee echte speelvogels en plagen elkaar heel de tijd.

Het zijn ook twee veel gevraagde professioneel kindmodellen voor reclames, tv,...
En ik wou toch een ander soort en meer speels beeld neerzetten.
Daarom liet ik ze wat stoeien en met HSS zag ik wel wat ik kon vangen.

Ik neem wel de tip mee om de volgende keer de zon onder te belichten in een tweede shot en beiden dan samen te voegen. Of dat goed zal werken zal ik nog moeten zien. Ik ben absoluut geen expert in landschappen. En ik herinner mij nog goed dat we voor dit shot hooguit 2 a 3 minuten open tijd hadden met de zon die wegzakt in de zee.

Misschien kan ik in voorbereiding dit soort foto best even in collectie stoppen zonder model op en dan knippen en plakken nadien. Moet ik eens proberen. Ik heb geen idee hoe dit zal uitdraaien.
Ik ben het er mee eens dat een rond zonnetje het beeld sterker zou maken maar zoals je ziet sluiert die wat door de wolken.

Het plan om wat landschappen te gaan maken staat al langer op de agenda. Vooral omdat hier ook vraag naar is in fine-art. Iets waar ik nu recent mee gestart ben.

@Mark: Ja tegenwoordig blijft een foto niet meer hangen. Waar we vroeger uren/dagen naar een werk keken is de consumptie van een foto nu ergens geland in de milliseconden.

Zelf kom ik ook uit het analoog tijdperk.
Ik weet nog als kind toen de album open ging dat heel de familie daar een heel diepgaande conversatie maakte rond de beelden. Als ik zie hoe een album nu bekeken wordt dat zijn ze al klaar na 1 minuut en geen mens dat een woord zegt. Ze geven de album door en na 5 minuten gaat het gesprek al weer over politiek of iets anders.

Ik ben ook niet groot genoeg om werken te maken dat in een museum kunnen hangen. Zijn doelstellingen voor later misschien. Ik haal er ook even uw woorden bij "geen kat die het ziet". Dus ik lig daar nu niet zo wakker van. Het valt me wel op dat sinds deze foto online kwam ik veel verzoek heb gekregen van mensen die dit soort foto ook willen.

Ik weet nu hoe het eventueel beter kan en dat zal dan een experiment worden voor deze zomer ergens. Ik neem de tips zeker mee!

Bedankt voor de leuke feedback.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Patrick
BerichtGeplaatst: 13 jan 2019 12:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Goed zo xafke; .......1000 mensen; 1000 meningen......moet je niet van wakker liggen; je kunt niet iedereen zijn smaak volgen.......volg uw stijl en uw smaak


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 35 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed