Oeps, mij duizelt het nu al.
Nagtie schreef:
euhm wat staat er over ICC profiel bij het opslaan?
ICC-profiel: sRGB IEC61966-2.1
Nagtie schreef:
En euhm wat gebeurt als naar opslaan voor web gaat?
In eerste instantie was daar de rode kleur zichtbaar, maar na wat spelen met de mogelijkheden, ben ik er net achtergekomen dat ik daar met onderstaande instellingen dezelfde kleur zichtbaar kan krijgen. Als ik dan echter op opslaan kies, wordt hij toch weer roder. Om het verhaal nog ingewikkelder te maken: nadat ik een printscreen van de instellingen maakte was het voorbeeld dat naast de instellingen wordt weergegeven ook weer net even anders van kleur.

Alpha200 schreef:
Voor het internet het profiel sRGB gebruiken.
Volgens mij doe ik dat.
paly schreef:
In welke kleurruimte maak je je foto's?
In sRGB
paly schreef:
Je werkruimte kan je best groter maken naar adobergb of groter.
Waarom? Ik heb mij laten vertellen dat de meeste professionele printers deze werkruimte niet aankunnen. Omzetten naar sRGB is dan toch nodig, waarom dan niet gelijk de foto's maken in sRGB?
Alpha200 schreef:
Je schiet dus in Adobe, laat fotoshop dan ook maar die kleurruimte gebruiken (even bij je instellingen wijzigen) en ook dat hij bij openen van een ander profiel moet vragen wat je wilt doen.
Nee ik maak de foto's in sRGB.
Als ik veel instellingen moet gaan veranderen, kunnen jullie dan een printscreentje van deze instellingen plaatsen? Wat ik al zei, ik ben echt een dummie als het op fotobewerking en kleurprofielen en dergelijke aankomt.